اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

برگزاری ویدئو کنفرانسی «مذاکرات آستانه» با حضور دیپلماتهای ارشد ایران، روسیه و ترکیه

وزارت خارجه روسیه از برگزاری دور تازه مذاکرات روند آستانه به صورت ویدئو کنفرانس و با شرکت وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه خبر داد.

برگزاری ویدئو کنفرانسی «مذاکرات آستانه» با حضور دیپلماتهای ارشد ایران، روسیه و ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک خبرگزاری روسی دوشنبه شب از برگزاری نشست «روند آستانه» در 2 روز دیگر  از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه خبر داد.

خبرگزاری «تاس» به نقل از وزارت خارجه روسبه نوشت که نشست موسوم به روند آستانه که در آن به تحولات جاری سوریه و راه های بهبود اوضاع در این کشور پرداخته می شود 22 آوریل (چهارشنبه سوم اردیبهشت) از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

 یک مقام وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: «ما برگزاری نشست سه جانبه روند آستانه را از طریق ویدئو کنفرانس در 22 آوریل تایید می کنیم.»

برای نخستین بار است که این نشست مهم به این طریق برگزار می شود. قرار بود در اسفند 1398 نشست سران سه کشور حاضر در مذاکرات موسوم به روند آستانه در تهران برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا این نشست برگزار نشد.

به نوشته خبرگزاری تاس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران صبح دوشنبه حین ملاقات با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه  در«دمشق» پایتخت این کشور به برگزاری مذاکرات سه جانبه روند آسستانه بدین شکل اشاره کرده بود.

آخرین دور از این گفت وگوها مورخ 10 و 11 دسامبر( 19 و20 آذر 98) سال 2019 در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان برگزار شد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه در نشست خبری گفت، روند آستانه به عنوان مهمترین روند سیاسی که ممکن است به شرایط بهتری در این وضعیت فعلی بینجامد، همچنان در دستور کار کشورهای عضو از جمله ایران قرار دارد و بنا بود نشست سران عضو روند آستانه را در تهران داشته باشیم که به دلیل کرونا این امر به تعویق افتاده، ولی این بدان معنا نیست که رایزنی‌ها و هماهنگی‌های ما در این زمینه مختل شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول