اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تغییر نام کوچه شفا به شهید قاسمی در جویبار

در مراسم چهلمین روز از شهادت سرهنگ رمضان قاسمی، مردم کوهی‌خیل با همراهی مسؤولان نام این کوچه را از شفا به کوچه شهید قاسمی تغییر دادند.

تغییر نام کوچه شفا به شهید قاسمی در جویبار

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، مراسم چهلمین روز شهادت سرهنگ پاسدار شهید مهدی (رمضان) قاسمی معاون فرهنگی اجتماعی سابق فرماندهی انتظامی مازندران روز گذشته با حضور تعداد محدودی از دوستان و آشنایان این شهید بزرگوار در کوهی‌خیل از توابع شهرستان جویبار با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در خصوص مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.

شهید قاسمی متولد سال ۱۳۴۶ در شهر کوهی‌خیل از توابع شهرستان جویبار در یک خانواده مذهبی است، عموی بزرگوارش مرحوم حاج حسن قاسمی یکی از چهره‌های سرشناس و از انقلابیون منطقه بود.

گفتنی است سرهنگ قاسمی در حالی که دائم از عوارض شیمیایی ریوی رنج می‌برد، به همین علت هم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان رازی قائمشهر بستری و سرانجام در ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۸ به خیل عظیم شهدای جانبازان شیمیایی دفاع مقدس پیوست.

این شهید در سن ۱۳ سالگی عازم جبهه جنگ شد و سهمش از حضور پنج ساله در دفاع مقدس، این بود که مقام جانباز شیمیایی ۵۰ درصد را کسب کرد، همچنین ۳۰ سال از عمرش را صرف خدمت در مجموعه کمیته انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی کرد.

خصوصیات اخلاقی این شهید جویباری، اعم از مردم‌داری، اخلاق نیکو، سعه صدر، پاک‌دستی و ساده‌زیستی این جانباز دفاع مقدس بود که باعث شد بین او و مردم و دوستان ارتباط دلی محکمی ایجاد شود.

 

 

بهتر است بدانیم که در گذشته شهید قاسمی به‌دلیل جراحت بالا در دوران جنگ نابینا و فلج شده بود، تا اینکه از علی بن موسی الرضا(ع) طلب شفاعت کرده و به لطف خدا شفا شامل حالش شد، از آنجایی که خانواده این شهید در کوهی‌خیل بسیار سرشناس هستند پس از شفای سرهنگ قاسمی، مردم کوچه‌ای از این شهر را با نام "شفا" مزین کردند.

و جالب‌تر اینکه در این مراسم مردم کوهی‌خیل با همراهی مسؤولان نام این کوچه را به مناسبت شهادت سرهنگ رمضان قاسمی از شفا به کوچه شهید قاسمی تغییر دادند.

* مردم‌‌داری شهید قاسمی زبان‌زد است

در ابتدای این مراسم علی‌اصغر قاسمی شهردار کوهی‌خیل، از مزین شدن کوچه ای از این شهر با نام شهید قاسمی خبر داد و گفت: صحبت کردن از مقام والای این شهید بزرگوار بسیار سخت است، یک  ملاقات کوتاه با او به اندازه چندین دیدار بود، در وجودش محبت، علاقه، عشق به مردم موج می‌زد‌.

وی خاطرنشان کرد: در نبود سرهنگ قاسمی خلاء محبت و نوع‌دوستی را به‌راحتی می‌توان حس کرد، وی در این شرایط بحرانی دعوت حق را لبیک گفت و آن‌چنان که شایسته بود از خدمات ارزنده طی سال‌ها تقدیر نشد.

در ادامه یکی از یاران این شهید، به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس که با سرهنگ قاسمی داشت پرداخت و افزود: شهید قاسمی از بدو نوجوانی عازم جبهه جنگ شد، در طی عملیاتی صدمه جدی دید، تا جایی که در اتاق عمل دوستانش را نمی‌شناخت و قدرت حرکت نداشت، با ویلچر در مراسمات حاضر می‌شد.

وی یادآور شد: سرهنگ قاسمی، سرانجام به لطف خدا، با پا درمیانی امام هشتم از جای برخاست و بدون ابراز هیچ درد و جراحتی در عرصه خدمات‌رسانی به مردم درخشید، در مجالس با روحیه شاد و خندان حاضر می‌شد و به هیچ خواسته‌ای جواب رد نمی‌داد.

 

 

* خدمات‌رسانی اجتماعی از محل درآمد شخصی

این هم‌رزم شهید قاسمی عنوان کرد: این شهید به نیازمندان علاقه خاصی داشت و از انجام هیچ کاری برای شادی این قشر دریغ نمی‌کرد، بعد از جنگ مسؤولیت شورای ورزشی کشتی را برعهده گرفت و اقدامات برگزاری بزرگ‌ترین مسابقات کشتی استان را با هزینه شخصی (از محل فروش زمین شخصی در بابلسر) بر عهده گرفت، از این قبیل کارها بسیار انجام داد.

به گزارش فارس، شهید رمضان قاسمی یکی از چهره‌های ماندگار است که سالیان سال خدمات ارزنده‌اش برای همه کسانی که او را می‌شناسند تازگی دارد، از نظر نزدیکانش نامگذاری کوچه با نام این شهید کوچک‌ترین کار ممکن برای جبران اعمال خوب این بزرگوار است.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول