اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مساجد همچنان پناهگاه مردم است/ توزیع بسته‌های معیشتی محله‌ور در مساجد گنبدکاووس

مدیر مرکز نیکوکاری مسجد باقریه گنبدکاووس با اشاره به توزیع 300 بسته معیشتی میان نیازمندان محلات مجاور مسجد، گفت: مساجد گنبدکاووس در تلاش برای رفع محرومیت ناشی از کرونا به صورت محله‌محور هستند.

مساجد همچنان پناهگاه مردم است/ توزیع بسته‌های معیشتی محله‌ور در مساجد گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، پس از شیوع کرونا و اولویت قرار گرفتن سلامت و درمان بیماران و اقدامات پیشگیرانه هرچه روند استقرار این بیماری در کشور بیشتر شد نیاز به توجه همگان به تبعات و اثرات مخرب اقتصادی و معیشتی این بیماری نیز بیشتر احساس می‌شد.

به همین منظور و پس از آنکه تقریبا اوضاع در حوزه کنترل و پیشگیری از بیماری به مرحله‌ای ثبات و مدیریت کلان در کشور رسید، رهبر معظم انقلاب با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر لزوم توجه به معیشت افراد جامعه به ویژه نیازمندان تاکید کرده و از همگان خواستند تا با حفظ و رعایت کرامت انسانی و اصول کمک‌های مومنانه نسبت به تقویت معیشت نیازمندان اقدام کنند.

در کنار لبیک سریع سازمان بسیج، نهادهای دولتی و انقلابی، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام راحل، این مجموعه‌ها و گروه‌های مردمی بودند که به سرعت در مرکز ثقل خدمت‌رسانی به مردم قرار گرفته و بار دیگر هم در آستانه خلق حماسه مردمی دیگری هستند.

هیئت امنای مسجد و مدیران مرکز نیکوکاری مسجد باقریه شهرستان گنبدکاووس نیز یکی از همین مجموعه‌های مردمی هستند که در روزهای اخیر اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و شرکت در رزمایش بزرگ مواسات و کمک مومنانه کرده‌اند.

* توزیع 300 بسته معیشتی میان نیازمندان محله

مدیر مرکز نیکوکاری مسجد باقریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه این مرکز نیکوکاری با هدف ایفای نقش در رزمایش بزرگ مواسات و کمک مومنانه و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب وارد عرصه عملیاتی کمک به مردم نیازمند شده است، اظهار کرد: امروز نخستین مرحله از بسته بندی و توزیع اقلام معیشتی را در سطح محله مجاور مسجد باقریه گنبدکاووس آغاز کردیم.

رحیم ساعدی با بیان اینکه در این مرحله با کمک خیرین و نیکوکاران بالغ بر 300 بسته غذایی و معیشتی را آماده توزیع کرده‌ایم، افزود: براساس لیست‌هایی که از کمیته امداد خمینی (ره)، بهزیستی و معتمدین محل جمع‌آوری و تهیه شده است کمک‌های معیشتی را به صورت هدفمند به نیازمند می‌رسانیم.

وی با تاکید بر اینکه مرحله دوم توزیع این بسته‌ها نیز در 15 ماه مبارک رمضان و همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: کمک‌های ما به همه نیازمندان شیعه و سنی تعلق گرفته و تلاش ما این است که از بهترین و مرغوب‌ترین کالاها برای توزیع استفاده کنیم.

* فرهنگ‌سازی کمک‌های محله‌محور در مساجد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه توزیع بسته‌های معیشتی توسط هیئت امنای مساجد و مراکز نیکوکاری مستقر در برخی از این مساجد آغاز شده است، تصریح کرد: این بسته‌های معیشتی به صورت محله‌محور در میان نیازمندان همان محله مجاور مساجد توزیع می‌شود.

صالح محبی با بیان اینکه حضور پررنگ خیرین، مردم عزیز و گروه‌های مختلف خودجوش در کنار نهادهای خدمت‌رسان در راستای اجرای طرح رزمایش مواسات و کمک مومنانه قابل تقدیر است، اضافه کرد: تلاش داریم در کنار فعالیت‌های متمرکز ستاد این رزمایش فرهنگ کمک به نیازمندان را به صورت محله‌محور با هدایت هیئت امنای مساجد در طی سال نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد امام خمینی (ره) قطعا می‌تواند به توسعه فعالیت‌ها و هدفمند شدن آن کمک کند، افزود: نکته مهمی که به همه مجموعه‌های تلاشگر در حوزه اجرای رزمایش بزرگ مواسات و کمک مومنانه تاکید کرده‌ایم حفظ کرامت و جایگاه رفیع انسانی نیازمندان و پرهیز از اقدامات نمایشی خواسته یا ناخواسته است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول