اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

توسعه صادرات محرک تولید است/جهش تولید نیازمند توجه بیشتر به صادرات

رییس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: محرک تولید، توسعه صادرات است و در سال جهش تولید و شرایطی که تحریم‌ها اقتصادی کشور را با تنگنا مواجه کرده، صادرات بیش از هر زمان دیگری نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

توسعه صادرات محرک تولید است/جهش تولید نیازمند توجه بیشتر به صادرات

حسن انتظار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از الزامات سال جهش تولید در روزهایی که شیوع ویروس کرونا کسب‌ و کارها و اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده، اظهار کرد: ما باید امسال با همدلی بیشتری برای اقتصاد کشور چاره‌جویی کنیم.

وی تصریح کرد: باید از روند بروکراسی‌ها از مقررات زاید و دست و پاگیر بکاهیم و حداقل به دست خودمان به‌پای تولید و اقتصاد کشور گره نزنیم.

انتظار افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرده‌اند، در چنین سالی باید برای صادرات فکر اساسی شود.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه اعلام کرد: به‌دلیل کرونا امکان صادرات وجود ندارد و مشخص نیست تا چه زمانی این وضعیت ادامه خواهد داشت.

انتظار ادامه داد: همه مرزهای استان‌های غربی تعطیل است و مشخص نیست که این مرزها چه زمانی باز می‌شود و به وضعیت اول خود برمی‌گردد.

وی اظهار کرد: بارها با رئیس سازمان توسعه تجارت در این زمینه صحبت کرده‌ام‌ ولی این بازگشایی چند روزه هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته تولیدات کارخانه‌ها به فروش نرفته و تعداد زیادی از آن‌ها هم‌اکنون با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند.

انتظار گفت: از طرفی بدهکاری به سازمان مالیات، تأمین اجتماعی و بانک‌ها فشار مضاعفی بر فعالان اقتصادی وارد می‌کند و در این شرایط که حمایت دولت فقط در بخشنامه‌ها خلاصه شده اما اجرایی نمی‌شود، نمی‌توان انتظار داشته باشیم تولید رونق بگیرد.

وی‌ تصریح کرد: دولت باید استراتژی مشخصی در حمایت از تولید و در نهایت صادرات داشته باشد و گرنه نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که وضعیت تولید امسال بهبود یابد.

انتظار یادآور شد: برای تحقق جهش تولید نیازمند بازار فروش هستیم، اما بازار صادرات ما با مشکلات جدی روبرو شده و تولید کشور و استان تنها به فروش داخل منحصر شده است.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه افزود: محرک تولید، توسعه صادرات است و در شرایطی که تحریم‌ها اقتصاد کشور را با تنگنا مواجه کرده، صادرات بیش از هر زمان دیگری نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

انتظار تصریح کرد: ما باید با دیپلماسی اقتصادی برای بهبود شرایط اقتصادی اقدام کنیم؛ در نتیجه نبود سیاست‌های واحد در مقابل تحریم اقتصادی و تأثیر ویروس کرونا، اقتصاد ما اندک مزیت رقابتی‌ای هم که دارد از دست می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول