اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

افزایش ۸۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان/حقوق کمتر از ۲.۵ میلیون نداریم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوقشان گفت: به طور میانگین ۸۰۰ هزار تومان حقوق این افراد افزایش می یابد.

افزایش ۸۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان/حقوق کمتر از ۲.۵ میلیون نداریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،  اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست زنده خبری گفت: برای خرید بیمه نامه بازنشستگان  تفاهم کرده ایم و در هفته اینده نسبت به ان اقدام می شود تا بازنشستگان تخفیف بیمه ملت بگیرند و هم اقساطی خرید کنند.

وی افزود: مدلها طراحی شده و ظرف یکی دو هفته اینده اجرایی می شود همچنین ۱۵ درصد تخفیف از فروشگاه کفش ملی در نظر گرفته شده و تفاهم نامه هایی مناسب طراحی شده تا در  سبد معیشتی بازنشستگان وضعیت مناسبی شود

افتخاریدر مورد حقوق بازنشستگان گفت: همسان سازی حقوق چندسالی است اجرا می شود امسال هم رایزنی ها شروع شده و پیگیریهای جدی از سوی وزیر رفاه و سازمان برنامه بودجه شده و وضعیت را تشریح کردیم و منجر شد بودجه همسان سازی که سال پیش ۳۵۰۰ میلیارد بود امسال به ۶۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امسال در وضعیت حقوقی شان با دو موضوع یکی ۱۵ درصد افزایش سالانه طبق مصوبه قانون و دیگری همسان سازی روبرو هستیم،افرادی که بالاتر از سقف حقوق می گیرند یا سنواتشان کامل نیست و زیر ۳۰ سال است به ازای هر سال و یا کسانی که در گروه خود حقوقشان بالاتر است شامل همسان سازی نمی شوند،این افراد که ۱۴۰ هزار نفر( ۱۰ درصد )می شوند همسان سازی شاملشان نمی شود،
البته شاید مجوزی گرفته شود و مشمول شوند که نیاز به مصوبه و پیگیری دارد.

وی افزود: ولی ۹۰ درصد مابقی شامل همسان سازی می شوند میانگین حقوق انها در سال گذشته ۲میلیوم و ۸۰۰ هزار بوده که امسال میانگین حقوق دریافتی به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده یعنی ۸۰۰ هزار تومان به طور میانگین افزایش یافته است.

افتخاری گفت: حداقل حقوق بازنشستگان را رعایت کردیم و زیر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نداریم و حقوق بازنشستگان با سنوات کمتر از ۳۰ سال هم به ۲ میلیون و ۸۰۰ رسیده است.

وی گفت: ۳۰ درصد متوسط حقوق ها رشد کرده و در واقع افزایشها بین ۷ تا ۲۲ درصد است.

افتخاری افزود:  ۸۲ درصد سال گذشته از بازنشستگان مشمول همسان سازی حقوق شدند اما امسال ۹۰ درصد شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد رضایت مندی بازنشستگان گفت: هرچه گفته ایم وعده نبوده بلکه محقق شده،اینکه حقوق بازنشیتگان با افزایش در فروردین واریز شده که وعده نیست.

 افتخاری تصریح کرد:  بازنشستگان احکام حقوقی خود را دیده اند و به تمام سوالاتشان پاسخ داده ایم.

وی افزود: بنده وعده یا خبر جدیدی ندادم بلکه اقدامات انجام شده گفته شد ولی در مورد رضایت باید بگویم هر انچه در توان داریم را انجام می دهیم و گاهی امکانات پاسخگو نیست.

وی افزود: کل بودجه ۶۵۰۰ میلیاردی صندوق را برای حقوق هزینه کرده ایم.

افتخاری با اشاره به اینکه هرانچه در این مجموعه امکان خدمات رسانی است را به بازنشستگان ارایه می دهد، گفت: ۲۱.۵ درصد تخفیف محصولات پگاه را نیز برای بازنشستگان داریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تغییر سن بازنشستگی در کشور و حمایت های معیشتی گفت: مسکن اکنون از دغدغه بازنشستگان می تواند باشد اما گران قیمت است و تامین ان گرفتاری ایجاد می کند،اینکه بگویم طرح مشخص برای تامین مسکن داریم باید بگویم،نداریم اما به فکرش هستیم و پیشنهاداتی بررسی شده است.۷میلیون وام قرض الحسنه داریم و وام ازدواج فرزندان انها نیز داده می شود که بدنبال توسعه ان هستیم.

وی گفت: پنج تفاهمنامه برای رفاه بازنشستگان انجام داده‌ایم و شرایطی را برقرار کرده‌ایم تا بازنشستگان در هر سال بتوانند سه‌بار وام یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای خرید از فروشگاه رفاه داشته باشند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری نیز اظهار داشت: بیمه تکمیلی این افراد از ۶۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

افتخاری در مورد حقوق مدیران شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این خبر مربوط به سال ۹۷ است که یکی از مدیران  دریافتی بالا داشته و برکنار شده است و در همان سال، وزارت رفاه به تمام مدیران دستورالعملی را ابلاغ کرد که دریافتی‌ها سقف مشخصی داشته باشد.

وی افزود: طبق ضوابط قانونی ۱۵ درصد نیز به حق اولاد بازنشستگان اضافه شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد میزان ابتلای بازنشستگان به کرونا گفت: از میان بازنشستگان کشوری، حدود ۴۰۱ نفر به کرونا مبتلا شده که این موارد را نیز به ما اعلام کرده‌اند. همچنین شماره تلفنی را اعلام کرده‌ایم که در صورت ابتلا، با این شماره تماس بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول