اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

اختصاص تسهیلات صندوق توسعه ملی به شرکت‌های نرم افزاری

تسهیلات صندوق توسعه ملی به شرکت های نرم افزاری دارای پروانه بهره برداری تولید فناوری اطلاعات از وزارت صنعت نیز اختصاص می یابد.

اختصاص تسهیلات صندوق توسعه ملی به شرکت‌های نرم افزاری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از شاتا،  فرزاد اسماعیل زاده مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات گفت؛ در راستای اجرایی سازی بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 98 کل کشور و به منظور حمایت از فعالیت های اقتصادی شرکت های نرم افزاری برای جهش تولید و اشتغال و در پی همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مصوبه 20 اسفند 98 هیأت عامل صندوق توسعه ملی، صندوق توسعه ملی و بانک های عامل، تسهیلاتی در قالب طرح و سرمایه در گردش به شرکت های دارای پروانه بهره برداری تولید فناوری اطلاعات (نرم افزار) از وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطا می کنند.

بر اساس ابلاغیه صندوق توسعه ملی، شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای پروانه بهره برداری تولید فناوری اطلاعات (نرم افزار) از وزارت صنعت می باشند، همانند سایر رسته های بخش صنعت به عنوان واحد صنعتی تلقی شده و امکان استفاده از تسهیلات ریالی از محل منابع ماده 52 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) را دارند.

همچنین واحدهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که علاوه بر پروانه بهره برداری از وزارت صنعت دارای تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند، امکان استفاده از تسهیلات مختص شرکت های دانش بنیان و تخفیف 4 درصدی در نرخ سود تسهیلات مربوطه را نیز خواهند داشت.

به گفته اسماعیل زاده، فهرست بانک های عاملی که تسهیلات فوق را ارائه می دهند به تفکیک حوزه فعالیت، نوع تسهیلات، و سهمیه های پیش بینی شده در سایت صندوق توسعه ملی به نشانی http://www.ndf.ir قابل دسترس است.

همچنین شرکت های تولید کننده نرم افزار که تاکنون نسبت به دریافت پروانه بهره برداری تولید اقدام نکرده اند، می توانند جهت بهره مندی از این تسهیلات و سایر تسهیلات قانونی این پروانه از طریق سامانه الکترونیکی صدور این پروانه به نشانی http://amarsanat.mimt.gov.ir/software نسبت به ثبت نام و ارائه درخواست خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول