اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

واعظ آشتیانی: به سعادتمند توصیه کردم مدیرعامل استقلال نشود/ هیات مدیره در ایران فقط می‌گوید چشم

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: در فوتبال ایران هیأت مدیره هیچ نقشی در انتخاب مدیرعامل ندارد و مستقیماً وزارت ورزش این انتخاب‌ها را انجام می‌دهد.

واعظ آشتیانی: به سعادتمند توصیه کردم مدیرعامل استقلال نشود/ هیات مدیره در ایران فقط می‌گوید چشم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص شرایط حاکم بر مدیریت فوتبال ایران اظهار داشت: کسانی که این انتخاب‌ها را انجام می‌دهند باید پاسخگو باشند که چگونه و با چه استدلال‌هایی این انتخاب‌ها را انجام می‌دهند. یکبار باید در مراجع قانونی مورد مؤاخذه قرار گیرند که چگونه این افراد را انتخاب می‌کنند و اگر این اتفاق رخ دهد، دیگر هیچ‌و قت انتخاب‌های رفاقتی و قبیله‌ای صورت نمی‌گیرد، شایسته‌سالاری صورت می‌گیرد. نه تنها در ورزش، در  بخش‌های دیگر جامعه مسئولانی ناکارآمد را می‌بینیم، این در شرایطی است که این افراد ناکارآمد حمایت می‌شوند. 

واعظ آشتیانی در گفت و گو با رادیو جوان در خصوص مدیریت سعادتمند در استقلال عنوان کرد: امیدوارم بتواند به این تیم کمک کند. قبل از منصوب شدنش من توصیه کردم که به این سِمت وارد نشود، اما بعد از انتخاب‌ش دوباره این توصیه را انجام دادم که شما با شناخت و تحقیق آمده‌ای و باید پاسخگوی عملکرد خود باشی. 

وی افزود: وقتی انتخاب‌ها درست نباشد، و منصوب‌کننده مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرد، مدیران انتخاب‌شده، زمستان سال بعد را نخواهند دید. در فوتبال ایران هیأت مدیره هیچ نقشی در انتخاب مدیرعامل ندارد و مستقیماً وزارت ورزش این انتخاب‌ها را انجام می‌دهد و هیأت مدیره فقط می‌گوید چشم. در انتخاب هیأت مدیره در واحدهای تجاری هم این مشکلات وجود دارد.

وی در خصوص هیأت مدیره زمان مدیریتش در استقلال گفت: بنده هم مصداق همان موضوع هستم و فرقی ندارد.

مدیرعامل پیشین استقلال در خصوص پاسخگو نبودن سعادتمند و مشکلات مالی این باشگاه تصریح کرد: بنده در هر مسئولیتی قرار داشتم، شفافیت و پاسخگویی را دستورکار خود قرار دادم و این لازمه یک مدیر است. چه بسا این کار را نکنیم، برای آن سازمان مشکل ایجاد می‌شود. وقتی منابع مالی وجود نداشته باشد، پدر علم اقتصاد هم باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد. 

وی در خصوص مالکیت باشگاه استقلال و کمپ ناصر حجازی تأکید کرد: وقتی وزارت ورزش، سازمان زمین شهری سکوت کرده است و پاسخگو نیستند، اگر این سازمان‌ها پاسخ بدهند همه چیز روشن می‌شود. مصوبه مجلس شورای اسلامی است که زمین‌هایی که کاربری ورزشی دارد، با هماهنگی سازمان زمین شهری می‌توانند به افراد حقیقی و حقوقی خصوصی اجاره داده شود تا اعیانی بتوانند سرمایه‌گذاری کنند. این زمین به نام استقلال نخواهد شد، و ابنیه و آنچه که ساخته است، به نام استقلال خواهد شد و کسانی که این سرمایه‌گذاری‌ها را کرده‌اند واقف هستند که زمین به نام آنها نخواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول