اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راه‌اندازی «کارناوال سلامت» با هدف کنترل کرونا در همدان

کارناوال سلامت با هدف حساس‌سازی، پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در همدان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی «کارناوال سلامت» با هدف کنترل کرونا در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان با آغاز هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه، مرکز بهداشت شهرستان همدان اقدام به برگزاری کارناوال سلامت در نوبت صبح و بعدازظهر کرده است؛ این کارناوال با هدف برجسته‌سازی، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است که ۶ خودرو با نصب بنرهایی حاوی پیام‌های بهداشتی در نقاط مختلف شهر تردد می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در این خصوص اظهار کرد: مرکز بهداشت همدان به عنوان سیستم بهداشتی نحوه برخورد و روش‌های متفاوتی در آماده‌سازی جامعه قبل از شیوع کرونا داشته است.

محمد خیراندیش با بیان اینکه از ابتدا با همکاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سازمان‌های مختلف با آموزش‌های لازم برای مقابله آماده شدند گفت: بعد شیوع این بیماری در کشور آموزش‌ها به گروه‌های مختلف نظیر پرسنل مرکز بهداشت و رابطین بهداشتی ادارات چهره به چهره ارائه شد‌.

وی از نصب بنر، پخش تیزرهای تلویزیونی و پیام‌هایی در تلویزیون‌های شهری، پیام صوتی در پاساژها و فروشگاه‌ها، ایجاد ایستگاه‌های آموزش و اطلاع‌رسانی در سطح شهرستان و فعالیت در فضای مجازی نسبت به آگاه‌سازی مردم خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص موجود در کشور و بازگشایی اصناف و فاصله‌گذاری هوشمند ضرورت دارد همچنان مردم به خصوص اصناف و بازاریان در جریان باشند که با توجه به شرایط اقتصادی و حمایت از مشاغل، دولت به بازگشایی این صنوف کرده و این به مفهوم اتمام کرونا نیست و باید همچنان به دستورالعمل‌ها توجه کنند.

وی با بیان اینکه باید مردم را بیشتر آموزش داد چراکه حضور آنها در جامعه باعث آلودگی بیشتر می‌شود تاکید کرد: اگر موفقیت‌هایی در خصوص کنترل کرونا در کشور و نیز همدان داشته‌ایم و وضعیت خوبی را شاهد هستیم به خاطر همکاری مردم و تلاش سیستم‌های بهداشتی و درمانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

خیراندیش عنوان کرد: با بازگشایی اصناف احتمال دارد مردم تصور کنند کرونا به اتمام رسیده در حالی که اینطور نیست و ما با راه‌اندازی این کارناوال به دنبال برجسته‌سازی و ایجاد حساسیت بیشتر در جامعه نسبت به رعایت نکات بهداشتی و اجتماعی هستیم.

وی با اشاره به اینکه افراد تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند و خریدهای خود را به صورت هفتگی و ۱۰ روز یکبار انجام دهند گفت: اصناف نیز با دریافت کد و تعهد به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تاکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف افزود: این کارناوال بعد از سایر اقدامات لازم، در راستای حساسیت‌ بیشتر، برجسته‌سازی موضوع کرونا و پیام رسانی بهتر به مردم شهر همدان راه‌اندازی شده و امیدوارم نتیجه‌بخش باشد.

وی با اشاره به اینکه در هفته سلامت قرار داریم و ضرورت دیدیم کارناوال سلامت را راه‌اندازی کنیم گفت: حرکت آن هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۱ است که از خیابان‌های مختلف خصوصا محل‌های پرتردد و مناطق پایین شهر می‌گذرد و پیام‌های بهداشتی از طریق بلندگو و نصب بنرهایی روی خودروها منتقل می‌شود.

خیراندیش خاطرنشان کرد: حرکت کارناوال تا روز چهارشنبه ادامه دارد و عصر روز جمعه نیز بیشتر در مراکز تفریحی نظیر بلوار ارم خواهد بود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول