اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ایجاد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ مسیر سبز در مسیر تقاطع‌های شهری برای آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور اعزام بیماران و مصدومین بدحال و عبور سریع از ترافیک، مسیرهای سبز برای آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد ایجاد شده است.

ایجاد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ مسیر سبز در مسیر تقاطع‌های شهری برای آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، رضا وفایی‌نژاد اظهار کرد: طرح استقرار کارشناس اورژانس ۱۱۵ در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد از شهریور سال ۹۱ کلید خورده است و ایجاد مسیر سبز به‌عنوان مهم‌ترین شاخص در این مدت ۸ سال هدف‌گذاری شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هر ساله با توجه به افزایش ورود زائرین ثامن الحجج(ع) و افزایش ترافیک‌های درون شهری بیش از یک هزار مسیر سبز در هر ماه  ایجاد شد و در سال گذشته در مجموع  بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ مسیر سبز در مسیر تقاطع‌های شهری به آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد ایجاد شده است.

کارشناس و نماینده مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه  علوم پزشکی مشهد در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: ایجاد مسیر سبز در سال گذشته موجب کاهش زمان ۴ هزار و ۵۰۰ ماموریت اورژانس ۱۱۵ در انتقال و رسیدگی سریع به بیماران و مصدومین بدحال شده است.

علیشاهی با اشاره به اینکه با توجه به حجم زیاد سفرهای تابستانی به مشهد مقدس در سال ۱۳۹۸ به رکورد بیش از یک هزار و۵۰۰ مسیر سبز در هر ماه دست یافتیم، خاطرنشان کرد: این شاخص در بررسی ۵۰۰ گزارش احیاء موفق و سکته حاد مغزی کد۷۲۴ و سکته حاد قلبی ۲۴۷ و مصدومین حوادث سوختگی و زایمان قریب الوقوع مادران باردار که به زندگی دوباره برگشته‌اند بررسی شد که این موضوع را یک عامل موفقیت در عملیات CPR می‌توان بیان کرد.

وی گفت: از دیگر مزایای این همکاری می‌توان به استفاده از ۵۰۰ دوربین آنلاین ترافیکی جهت نظارت تصویری برماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ و اعلام مسیرهای ترافیکی جهت مدیریت مناسب ماموریت‌ها به مرکز فرماندهی عملیات و مشاهده حوادث و بحران‌های شهری و اطلاع‌رسانی سریع و همکاری با سازمان‌های امدادی مستقر برای هماهنگی بیشتر در امر خدمت‌رسانی  به زائرین و مجاورین بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) اشاره کرد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول