اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولد ششمین گوزن زرد ایرانی در پناهگاه حیات‌ وحش دشت‌ناز

6 راس گوزن زرد ایرانی در پناهگاه حیات وحش دشت‌ناز شهرستان میاندورود از آغاز سال 99 تاکنون، در این پناهگاه متولد شدند.

تولد ششمین گوزن زرد ایرانی در پناهگاه حیات‌ وحش دشت‌ناز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، سید محمود هادیان رئیس محیط زیست میاندورود اظهار کرد: طی گشت و کنترل ماموران اجرایی پناهگاه حیات وحش دشت‌ناز در شب گذشته (اول اردیبهشت ۹۹) در آخرین آمار ۶گوساله تازه متولد شده، مشاهده شدند.

 

وی افزود: تعداد ۴۳ راس گوزن زرد در این پناهگاه حفاظت و نگهداری می‌شوند که با تولد شش راس گوساله، تعداد گوزن زرد ایرانی در این پناهگاه حیات وحش به ۴۹ راس رسیده است.

رئیس محیط زیست میاندورود از نصب چهار دوربین حفاظتی و امنیتی در پناهگاه حیات وحش دشت‌ناز خبر داد و افزود: در حال حاضر پنج محیط بان بصورت شبانه‌روزی در دو شیفت کاری در حال گشت و کنترل از منطقه هستند و برنامه حفاظت از گوزن‌ها با تدابیر و شدت بیشتری در فصل زایش در منطقه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج


 

 

گفتنی است پناهگاه حیات وحش دشت ناز، اولین مرکز تکثیر در اسارت گوزن زرد ایرانی در کشور با هدف افزایش جمعیت و حفظ و احیاء این گونه با ارزش، به وسعت 55 هکتار در شهرستان میاندورود واقع است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول