اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برخورد با متخلفان تهیه و توزیع مواد غذایی در همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خصوصا نانوایی‌ها و فست‌فودی‌ها خبر داد.

برخورد با متخلفان تهیه و توزیع مواد غذایی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با بازگشایی برخی از صنوف و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی آنها و تعطیلی برخی دیگر به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا، تعدادی از مراکز نظیر فست‌فودی‌ها به فعالیت خود ادامه داده‌اند و برخی از آنها نیز چندان نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که به سراغ رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان رفتیم و از نحوه نظارت‌ها جویا شدیم.

محمد خیراندیش در این زمینه اظهار کرد: ما با تمام وجود در این راستا تلاش می‌کنیم و علاوه بر بازرسی‌های معمول و روتین که داشتیم، اقداماتی دیگری را تعریف کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ نفر از بازرسین بهداشت محیط در دو شیفت صبح و عصر فعالیت دارند گفت: برای نوبت عصر ۲۰ تیم تشکیل شده و اقداماتی صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه بنده دو ماه است که حتی مطب خود را تعطیل کرده و به صورت تمام وقت درگیر کنترل بیماری کرونا هستم و معاونانم نیز بازرسی‌ها را مدام انجام می‌دهند افزود: خود بعد از ظهرها به همراه بازرسان بهداشت محیط به دلیل داشتن پشتوانه‌ای گرم و قدرت اجرایی بیشتر، در بازرسی‌ها حضور دارم.

وی با اشاره به اینکه اولویت بازرسی بیشتر  اماکن و مراکز تولید و عرضه موادغذایی خصوصا نانوایی‌هاست گفت: در نانوایی‌ها آلوده شدن دست افراد به خاطر دریافت پول و دست زدن به کارتخوان بسیار بالاست.

خیراندیش استفاده ماسک، روپوش و کلاه را از سوی نانوایی‌ها لازم دانست و افزود: رعایت بهداشت فردی در این مراکز بسیار حساس است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته بالغ بر ۶۰ نانوایی را بنده بازرسی کردم گفت: چند نفر از عوامل صنف نانوایی نیز در این بازرسی‌ها حضور داشتند.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه البته در مسیر اجرای قانون مشکلاتی هم وجود دارد خاطرنشان کرد: معتقدم ۹۸ درصد به قانون تمکین می‌کنند و مواردی هم رعایت نمی‌کنند که یا پشتشان به جایی گرم است و رو به حاشیه‌سازی و مظلوم‌نمایی می‌آورند که برای ما نیز چالش‌هایی ایجاد می‌کند.

وی با تاکید به اینکه خوشبختانه قانون در مقابل این افراد به خاطر حفظ سلامتی مردم محکم ورود کرده است گفت: هدف ما نیز حفظ سلامتی مردم است و در این راستا نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

خیراندیش از همکاری سازمان‌هایی نظیر فرمانداری، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و مدیریت علوم پزشکی استان در این خصوص قدردانی کرد و گفت: نهادهای مردمی نظیر بسیج در غربالگری بیماری کرونا و ضدعفونی سطح شهرستان کمک‌هایی داشتند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول