اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

باید برای تعطیلی مدارس فکر جدی شود

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: دو ماه است که مدارس و دانشگاه ها تعطیل است و باید برای آنها تدبیر جدی شود.

باید برای تعطیلی مدارس فکر جدی شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دو ماه است که مدارس و دانشگاه ها تعطیل است و باید برای آنها تدبیر جدی شود و البته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که البته کافی نیست.

وی افزود: نرم افزار شاد که آموزش و پرورش به شدت برای آموزش بر آن تکیه دارد تنها در دسترس 30 درصد دانش آموزان است و نباید دانش آموزان مناطق محروم را فراموش کرد که کتب درسی را نیز به سختی دریافت می کنند چه رسد به وسایل ارتباطاتی پیشرفته که کالایی لوکس محسوب می شود و زیرساخت نیز برای استفاده از آن وجود ندارد لذا از وزیر انتظار داریم با توجه به پیش بینی های موجود که ممکن است سال تحصیلی آتی را نیز تحت تأثیر قرار دهد، سازوکاری را تدبیر کنند که عدالت آموزشی محقق شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس ضمن گرامیداشت هفته سلامت عنوان کرد: از تلاش های پزشکان، پرستاران، بهیاران و همه کارکنان خدماتی در شرایط بحران کرونا و مقابله با این ویروس تشکر می کنم.

وی ادامه داد: تغییر ساعات اداری برای کنترل و مدیریت ترافیک اگرچه اقدامی بسیار مناسب است اما فراموش نشود که مدارس و مهدکودک ها تعطیل بوده و مادران شاغل نیازمند حمایت بیشتر بوده و باید از فرصت دورکاری و کاهش ساعات اداری برخوردار شوند.

ذوالقدر در ادامه با بیان اینکه کرونا تمام حوزه ها را متأثر کرده است، عنوان کرد: اصحاب فرهنگ و رسانه فرصت ها را از دست داده و روزنامه ها با نسخه های الکترونیکی فعالیت می کنند که مورد استقبال نبوده و نیاز به حمایت های مالی و معنوی دارند.

وی بیان کرد: در روزها پایانی مجلس دهم هستیم و نقدهایی به این مجلس وارد است، خاطرنشان کرد: اما برخی از این نقدها بدون نگاه جامع به مسائل روز و واقعیات جامعه بوده و به صورت سلیقه ای نگاشته می شود در حالی که اقدامات بسیاری برای بیمه زنان سرپرست خانوار، تخصیص بودجه سنواتی، کاهش ساعات اداری، پیگیری توانمندسازی زنان روستایی و عشایر، تقویت مشاغل خرد و صنایع دستی، پیگیری اجرای قانون مرخصی زایمان و طرح جمعیت و تعالی خانواده و آموزش اجباری حین ازدواج و تسهیل ازدواج از سوی کمیسیون فرهنگی و فراکسیون زنان و اختصاص وام 15 میلیون تومانی ازدواج انجام شده که انتظار می رود با دیده واقعیت به آن نگریسته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: کرونا سفره های برخی اقشار آسیب پذیر را کوچک و کوچک تر کرده و روزهای سختی را برای آنها رقم زده است که باید هرچه زودتر و به صورت عادلانه وام در اختیار آنها قرار گیرد به خصوص به زنان سرپرست خانوار توجه شود همچنین هنرمندان نیز نیاز به حمایت دارند.

وی خطاب به رئیس قوه قضاییه درباره حادثه اخیر جوجه کشی عنوان کرد: باید به این موضوع که خلاف شرع، قانون و صرفه اقتصادی بود رسیدگی فوری شود و چقدر به جا بود که این جوجه ها در اختیار کمیته امداد(ره) قرار می گرفت تا میان نیازمندان و زنان سرپرست خانوار توزیع شود.

ذوالقدر در ادامه با اشاره به عرضه سهام شستا در بازار بورس اظهار داشت: این موضوع باید با دقت و نظارت انجام شود که حق کسی ضایع نشود.

این عضو فراکسیون امید در ادامه خطاب به وزیر کشاورزی گفت: با توجه به هشدار احتمال هجوم موج جدید ملخ صحرایی به کشور که در برخی اخبار و بر اساس پیش بینی سازمان فائو انجام شده تدابیر لازم را بیاندیشند همچنین متأسفانه صیادان هنوز یارانه سوخت دریافت نکرده و برای دریافت مجوز ماهیگیری مشکل دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول