اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

جبهه آزادی‌بخش فلسطین: «مقاومت همه‌جانبه» بهترین پاسخ به کابینه فراگیر در اراضی اشغالی است

عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین ضمن انتقاد از تلاش برخی طرف‌های فلسطینی برای مذاکره با رژیم صهیونیستی، تشکیل کابینه فراگیر در این رژیم را ضربه مهلکی برای تمام کسانی دانست که بر روی طرح سازش، حساب باز کرده بودند.

جبهه آزادی‌بخش فلسطین: «مقاومت همه‌جانبه» بهترین پاسخ به کابینه فراگیر در اراضی اشغالی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جمیل مزهر» عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین به تشکیل کابینه فراگیر در اراضی اشغالی واکنش نشان داد و گفت که باید با توجه به تشکیل این کابینه، «هر گونه ارتباط با رژیم اشغالگر قطع شود».

مزهر با انتشار بیانیه‌ای گفت: «توافق [بنیامین] نتانیاهو و [بنی] گانتز بر سر تشکیل کابینه موسوم به کابینه فراگیر ملی، باعث افزایش تجاوز به ملت ما و تثبیت اقدامات عملی اسرائیلی خواهد شد».

خبرگزاری صفا فلسطین، ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد: «با تشکیل این کابینه، باید هر گونه ارتباط با اشغالگر [اسرائیلی] و در رأس آن، هماهنگی امنیتی قطع و مقاومت فراگیر، فعال شود».

وی با بیان اینکه مقاومت فراگیر، «بهترین راه برای پاسخ به این کابینه متجاوز است»، خاطر نشان کرد، نتانیاهو و گانتز در برنامه‌ها، عقاید و راهبرد هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو سیاست اشغال، یهودی‌سازی، شهرک‌سازی و کشتار را در پیش می‌گیرند.

مزهر ادامه داد: «متحد شدن این دو (نتانیاهو و گانتز) در یک کابینه، باعث افزایش این سیاستهای تروریستی، خصمانه و نژادپرستانه علیه ملت فلسطین در کرانه [باختری] و غزه و حتی در داخل [اراضی] اشغالی خواهد شد».

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد: «توافق بر سر تشکیل کابینه فراگیر در رژیم اسرائیل، درسی برای تمامی کسانی بود که برای برکناری نتانیاهو، به روی گانتز، حساب باز کرده بودند. این توافق بار دیگر نشان داد که این دو نفر، دو روی یک سکه هستند و ساختار و احزاب جامعه اسرائیل، نژادپرستانه است و نباید روی آن حسابی باز کرد».

وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که «از حساب کردن به روی گزینه‌های بی‌نتیجه» دست بردارد و واکنش یکپارچه ملی و مردمی فلسطین به کابینه فراگیر را بپذیرد.

مزهر همچنین خطاب به تشکیلات خودگردان گفت: «حرکت شتابزده این تشکیلات در پسِ توهمات سازش، مذاکره و حساب باز کردن به روی یکی از طرفها در رژیم اسرائیل برای بازگشت به گرداب مذاکرات، با پاسخ نتایاهو و گانتز روبرو شد»؛ پاسخی که در توافق این دو بر سر زمیان الحاق کرانه باختری در جولای آتی خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه این توافق صهیونیستی، «ضربه مهلکی بر تمام کسانی بود که بر روی طرح سازش، حساب باز کرده بودند»، تأکید کرد: «اعلام تشکیل کابینه اسرائیلیِ راستگر و نژادپرست، موجب تسریع اقدامات رژیم اشغالگر در اشغال مساحتهای بیشتری از اراضی کرانه [باختری] خواهد بود».

این مسئول فلسطینی در پایان خاطر نشان کرد، پاسخگویی به اعلام تجاوز و جنگ علیه ملت فلسطین، مستلزم اتخاذ موضع واحد و اقدام یکپارچه خواهد بود. بر این اساس باید رهبران فلسطینی، نشستی برگزار کنند تا مقدمه کنار گذاشتن تفرقه و تشکیل راهبرد ملی شود که رؤیاهای گانتز و نتانیاهو را نقش بر آب کند.

 نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و گانتز رئیس ائتلاف آبی و سفید دوشنبه (روز گذشته) توافقی برای تشکیل کابینه فراگیر امضا کردند. در این توافق تصریح شده نتانیاهو ابتدا سمت نخست‌وزیری را در دست خواهد گرفت و پس از مدتی استعفا خواهد کرد تا گانتز جانشین او شود. 

حزب لیکود بعد از امضای این توافقنامه توافقنامه‌های دیگری با سایر جناح‌های راست‌گرا امضا کرده و خواستار پیشبرد این طرح نخست‌وزیری چرخشی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خواهد شد.

با این اقدام، هر یک از قانونگذاران پارلمان که ظرف ۲۱ روز آینده بتوانند ۶۱ امضا از کنست جمع‌آوری کنند می‌توانند ائتلاف تشکیل دهند. در صورتی که قانونگذاری در این امر موفق شود کنست منحل خواهد شد و ظرف ۹۰ روز انتخابات دیگری برگزار می‌شود. 

بر اساس این توافق، نتانیاهو برای ۱۸ ماه و بنی گانتز هم برای ۱۸ ماه نخست‌وزیر خواهند بود.  این در حالی است که نتانیاهو رسماً در سه پرونده قضائی به  ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده و محاکمه او قرار است از روز ۲۴ ماه می آغاز شود. رسیدگی به پرونده او به دلیل شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی فعلاً متوقف شده است. 

مذاکرات دو حزب لیکود و آبی‌وسفید به دلیل درخواست نتانیاهو برای تصویب قانونی که مانع برکناری وی از نخست‌وزیری توسط دیوان عالی رژیم صهیونیستی شود، به بن‌بست خورده بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول