اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

چین سهمیه بیشتری برای واردات نفت پالایشگاه های خصوصی قرار می دهد

چندین منبع آگاه در 5 پالایشگاه مستقل گفتند چین قرار است سهمیه بیشتری برای واردات نفت برای پالایشگاه های غیر دولتی در دومین بسته کمک سال 2020 دولت این کشور، تعیین کند.

چین سهمیه بیشتری برای واردات نفت پالایشگاه های خصوصی قرار می دهد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، چندین منبع آگاه در 5 پالایشگاه مستقل به رویترز گفتند چین قرار است سهمیه بیشتری برای واردات نفت برای پالایشگاه های غیر دولتی در دومین بسته کمک سال 2020 دولت این کشور، تعیین کند.

به گفته این منابع، وزارت بازرگانی چین این سهمیه ها را که مجموعا 53.88 میلیون تن برابر با 393.32 میلیون بشکه است را منتشر خواهد کرد.

این سهمیه های جدید بیش از سهمیه های اولیه ای است که در پایان سال گذشته برای سال 2020 تعیین شده بود.

این منابع گفتند در مجموع انتظار می رود 36 شرکت، شامل 31 پالایشگاه مستقل و 5 نهاد تجاری وابسته به شرکت های دولتی دومین بسته سهمیه واردات نفت را دریافت کنند.

پالایشگاه خصوصی هنگلی پتروکمیکال قرار است سهمیه 8 میلیون تنی و پالایشگاه ژجیانگ پتروکمیکال احتمالا 9.6 میلیون تنی دریافت خواهند کرد.

به گفته منابع آگاه، این پالایشگاه ها هنوز سهمیه رسمی را از وزارت بازرگانی دریافت نکرده اند اما طی چند روز آینده دریافت خواهند کرد.

وزارت بازرگانی چین در ماه نوامبر اعلام کرده بود سهمیه واردات نفت شرکت های غیر دولتی در تمام سال 2020 معادل 202 میلیون تن تعیین شده است.

به گزارش فارس، روز گذشته رویترز طی گزارشی نوشت  چین در سه ماهه نخست امسال به جای کاهش واردات نفت، رقم ورودی به مخازن راهبردی را تقریبا دو برابر کرده است؛ درحالی که حتی مخازن نفتی آمریکا هم در حال پر شدن است، این اقدام از توانایی منحصربفرد این کشور خبر می دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول