اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۹۹ درصد کشت حبوبات در استان قزوین مربوط به اراضی دیم است

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۹۹ درصد کشت حبوبات در استان قزوین مربوط به اراضی دیم است.

۹۹ درصد کشت حبوبات در استان قزوین مربوط به اراضی دیم است

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه ۹۹ درصد کشت حبوبات در استان قزوین مربوط به اراضی دیم است اظهار کرد: با توجه به وضعیت عملکرد و تولید محصول و بارش نزولات آسمانی، زمان کشت حبوبات از بهاره باید به پاییزه تغییر پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر کشت حبوبات در استان به شکل کشت بهاره است در حالی که عملکرد و میزان تولید محصول در کشت پاییزه ۲ تا ۴ برابر بیش از بهاره است.

این مقام مسوول گفت: حجم بارندگی‌ها و استمرار بارش در پاییز نسبت به بهار قابل توجه است بنابراین کشت در اراضی دیم در این موقع از سال نتایج مفیدتری نسبت به بهار با خود به همراه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تاثیر قابل توجه عملکرد و تولید محصول در کشت حفاظتی یا کم خاک ورزی نسبت به کشت با روش سنتی و شخم زنی، عنوان کرد: اگر کشاورزان کشت های بهاره حبوبات را به کشت حفاظتی پاییزه که در آن شخم زنی انجام نمی شود تغییر دهند بدون شک محصول تولیدی آنها بین ۲ تا ۴ برابر افزایش می یابد.

بنیادی یادآور شد: عدس با ۱۲ هزار هکتار و نخود با پنج هزار و ۵۰۰ هکتار بیشترین حجم کشت حبوبات در استان قزوین را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول