اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا | آغاز رفع تدریجی قرنطینه در ایتالیا از ۱۵ اردیبهشت

نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد، از چهارم می (۱۵ اردیبهشت) روند تدریجی رفع قرنطینه و محدودیت‌های اعمال شده در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آغاز می‌شود.

کرونا | آغاز رفع تدریجی قرنطینه در ایتالیا از ۱۵ اردیبهشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آخرین خبرها از قاره اروپا نشان می‌دهد که مقام‌های ایتالیا ضمن ابراز خرسندی از کاهش جزئی پیش آمده در میزان مبتلایان ویروس کرونا، از آغاز روند رفع تدریجی قرنطینه در این کشور از ۱۵ اردیبهشت خبر دادند.

به نوشته «بی‌بی‌سی»، «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا ضمن اعلام آغاز طرح دولت برای کاهش تدریجی قرنطینه و محدودیتها در این کشور از چهارم می (۱۵ اردیبهشت) از حساسیت اوضاع کنونی در ایتالیا صحبت کرد.

او در صفحه شخصی خود در فیس بوک خطاب به مردم ایتالیا نوشت: «ای کاش میتوانستم بگویم که بیایید فورا همه چیز را دوباره باز کنیم و از فردا صبح این کار را شروع کنیم اما گرفتن چنین تصمیمی، کاری غیر مسئولانه خواهد بود و سبب خواهد شد که منحنی سرایت به نحوی غیرقابل کنترل بالا برود و همه تلاشهایی که ما تا کنون انجام داده‌ایم را بر باد خواهد داد».

نخست‌وزیر ایتالیا افزود: «ما باید بر اساس یک طرح ملی (بازگشایی و رفع محدودیتها) عمل کنیم و البته ویژگیها و مختصات سرزمینی مناطق (مختلف ایتالیا) را هم در نظر بگیریم».

اظهارات کونته در حالی مطرح شده که برای اولین بار از زمان آغاز شیوع کرونا در ایتالیا افزایش روزانه شمار مبتلایان به این ویروس کاهش یافته است.

بنا بر ارقام جدید، روز دوشنبه (دیروز) ۱۰۸۲۳۷ نفر در ایتالیا یا در بیمارستان مورد درمان قرار گرفتند و یا در خانه در حال معالجه هستند که این تعداد در قیاس با روز گذشته کاهش ۲۰ نفری را نشان می‌دهد.

مقام‌های ایتالیا کاهش کوچک میزان مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را «یک تحول مثبت» ارزیابی کردند.

طبق آخرین خبرها درباره وضعیت شیوع کرونا در ایتالیا، شمار مبتلایان به ۱۸۱۲۲۸ و تعداد فوتی‌ها به ۲۴۱۱۴ نفر رسیده است.

از آلمان هم خبرها حاکی از آن است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۸۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده که در قیاس با روز قبل از ان اندکی افزایش یافته است. روز دوشنبه میزان ابتلای روزانه ۱۷۷۵ نفر اعلام شد.

بنا بر اعلام «بنیاد رابرت کخ»، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به ۱۴۳۴۵۷ نفر افزایش یافته است.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۴ نفر به شمار فوتی‌ها در آلمان اضافه شدند و در مجموع تعداد کل قربانیان کرونا به ۴۵۹۸ فوتی افزایش یافته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول