اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

عکس شاد عکسی است که حال خوبی دارد/ چگونه امید را عکاسی کنیم؟

داور جشنواره عکس «هشت» که با موضوع شادی و نشاط و همدلی اجتماعی در حال برگزاری است، تأکید کرد عکس شاد صرفاً به معنای لبخند زدن و خندیدن نیست؛ داشتن آرامش و حال خوب همان نشاط در زندگی است.

عکس شاد عکسی است که حال خوبی دارد/ چگونه امید را عکاسی کنیم؟

مسعود زنده‌روح کرمانی، مدرس دانشگاه و داور سومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» که با موضوع شادی و نشاط و همدلی اجتماعی در حال برگزاری است، درباره نمودهای بیرونی این موضوع در عکاسی به خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس گفت: شاد بودن و شاد زیستن، جزء موضوعات جشنواره عکس «هشت» است اما ما فقط به دنبال عکس‌های لبخند و خنده و شبیه آن نیستیم.

وی ادامه داد: کلمه شادی تعاریف مشخص اما برداشت‌های متفاوت دارد و خندیدن و شاد بودن، فقط یکی از برداشت‌های مدنظر است. ما باید زندگی شادی داشته باشیم و در آن ممکن است لبخند هم نزنیم، اما از وجنات زندگی‌مان مشخص است که کاملاً شاد هستیم و آرامش داریم و به تعبیر عامیانه «حالمان خوب است».

داور جشنواره عکس «هشت» درباره همدلی اجتماعی که موضوع جدید جشنواره «هشـت»‌است توضیح داد: ما از اواخر بهمن دچار شیوع ویروس کرونا شدیم و جامعه از زندگی عادی خودش فاصله گرفت و در مقاطعی التهاب و نگرانی جایگزین نشاط شد، البته که در این وضعیت هم زندگی ادامه دارد و مطئنیم زندگی روی خوبش را به ما نشان خواهد داد و همین امید به آینده، جلوه‌ای از شادی است.

وی افزود: به هر حال در این مسیر ممکن است از اقوام، دوستان و همکاران جدا بیفتیم اما امید به بهبود، وجه مشترک همه مردم دنیا در مواجهه به این ویروس است و این امید، همان حال خوبی است که هر سال در ایام عید و سیزده بدر داشتیم، اکنون آن حال را در خانه داریم و از با هم بودن در کنار خانواده لذت می‌بریم. فقط باید مراقبت‌های خاص وضعیت کرونایی را داشته باشیم، وضعیتی که نه مثل سال گذشته است و نه مثل سال آینده خواهد بود. مطمئنم به زندگی شاد خودمان دوباره باز می‌‌گردیم.

بر پایه این گزارش، فرص شرکت در سومین جشنواره عکس «هشت» تا پنجشنبه ۴ اردیبشهت‌‌ماه جاری اعلام شده است و تمدید نخواهد شد.

سومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» به همت نقش رؤیای بهشت با همراهی بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. مسعود زنده‌روح کرمانی، محمود مروتی و کیارنگ علایی عکس‌های جشنواره را داوری می‌کنند.
 در بخش اصلی علاوه بر تندیس جشنواره و لوح افتخار، به نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ ۴۰، ۲۵ و ۱۵ میلیون ریال اهدا می‌شود. همچنین جلوه‌های شادی در حرم مطهر رضوی و سایر بقاع متبرکه نیز بخش ویژه سومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» است که به عکاس برگزیده این بخش، ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد. به ۴ برگزیده بخش همدلی اجتماعی هم مجموعاً ۴۰ میلیون ریال وجه نقد اهدا می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره می‌توانند به وبسایت https://royayebehesht.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول