اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نقش ویژه «معادن» در «جهش تولید»

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان گفت: معادن در سال جهش تولید نقش منحصربفردی در تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی به منظور رسیدن به سطح بالایی از ظرفیت‌های اقتصادی برخوردارند.

نقش ویژه «معادن» در «جهش تولید»

محمدامین مقیمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: یکی از نیازهای ویژه صنایع در حوزه تولید، مواد اولیه لازم برای گرداندن چرخ کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی است و معادن به عنوان تأمین کننده اصلی کارخانجات مهم وابسته به مواد معدنی از نقش مهمی در تحقق شعار سال برخوردارند.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم معدنی کشور و ویژگی‌های بی‌نظیر ایران در برخورداری از معادن مختلف با غنای مطلوب، تصریح کرد: نزدیکی معادن هرمزگان به کانون‌های فولادی و آلومنیوم از یک سو و همین طور نقش محوری معادن در تأمین مواد اولیه توسعه راه‌ها و زیرسازی لازم برای ساختارهای صنعتی موجب شده تا ارزش بهره‌وری آنها در اقتصاد ملی بالا باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان ادامه داد: 256 فقره معدن در هرمزگان وجود دارد که عمده آنها در زمینه تأمین سنگ آهن، کرومیت، مخلوط کوهی، سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ لاشه، سنگ نمک و سنگ چینی فعالیت می‌کنند که بخشی از تولیدات آنها به صورت خام صادرات می‌شود که می‌توانیم در سال 99 برای بهبود استفاده از آنها نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: تأمین پایدار نیازهای صنایع استان به مواد معدنی، کیفی سازی فرآیندهای تولید، مشارکت در غنی‌سازی مواد معدنی از طریق فرآیندهای تکمیلی از جمله اولویت‌هایی است که در سال 99 و در مسیر جهش تولید می‌توانیم بر روی آنها متمرکز شویم.

وی همچنین بر اهمیت حمایت از معادن استان بخصوص با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور و در نظرگرفتن تسهیلاتی برای سرمایه در گردش آنان نیز تأکید و عنوان داشت: بهبود فرآیندهای بهره‌برداری در برخی از معادن استان نیز به حمایت‌های اقتصادی نیاز دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان همچنین تشدید بازرسی‌های فنی معادن در سال 99 را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: بازرسی فنی از 70 فقره معادن استان و ارزیابی ایمنی از 13 فقره معادن استان در دستور کار سال جاری قرار دارد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول