اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بی‌ثباتی در مدیریت شهری منجر به ناامیدی می‌شود/از مدیریت جهادی شهردار حمایت می‌کنم

عضو شورای شهر اهواز گفت:معتقدم در مدیریت شهری اهواز با سکانداری موسی شاعری تحرک خوب و قابل قبولی به وجود آمده است.

بی‌ثباتی در مدیریت شهری منجر به ناامیدی می‌شود/از مدیریت جهادی شهردار حمایت می‌کنم

هادی قنوات عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: مدیریت شهری در سنگر نخست کنترل و مبارزه با ویروس کرونا در شهر اهواز قرار دارد و در دو ماه گذشته اقدامات ویژه‌ای جهت تامین سلامت عمومی و بهداشت شهروندان انجام داده است.

وی ادامه داد: چندین هزار نفر کارگر فعال در حوزه خدمات شهری در بخش‌های رفت و روب، جمع‌آوری زباله و دفن پسماند در شبانه روز ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن زباله خانگی را جمع‌آوری کرده‌اند و علی‌رغم مخاطراتی که وجود داشت با مدیریت صحیح و پای کار شهردار و بخش خدمات شهری اجازه داده نشد حتی یک لحظه در روند جمع‌آوری زباله خانگی، بیمارستانی و رفت و روب و تنظیف شهر خللی وارد آید و همچنین مراقبت لازم از سلامت کارگران عزیزمان به عمل آمد که به نظرم سرمایه‌های اصلی مدیریت شهری هستند که جا دارد صمیمانه از این عزیزان سپاسگزاری نمایم.


قنوات افزود: جا دارد از تلاش‌های آتش‌نشانان بی‌ادعای اهوازی یاد کنم که از روز نخست بحران کرونا تا اکنون با ضدعفونی معابر، محلات و خیابان‌های شهر و مراکز عمومی، نقش مهمی در صیانت از سلامت شهروندان اهوازی داشتند.

عضو شورای شهر اسلامی خاطر نشان ساخت تجربه شوراهای گذشته پیش روی شورای پنجم وجود دارد، حقیقت این است که مردم اهواز به شعارهای عدالت‌خواهانه و فسادستیزانه اعضای شورای پنجم رای دادند و آن‌ها را برگزیدند تا بدون جنجال آفرینی و در آرامش، تغییر و بهبود در مدیریت شهری را پیگیری کنند.

وی افزود: در سال پایانی شورا باید فقط به کار جهادی و نهضت خدمت‌رسانی اندیشید و هر گونه تلاش برای بی‌ثباتی مدیریت شهری در این مقطع زمانی منجر به تشویش افکار عمومی  و ناامیدی نسبت به آینده خواهد شد.

 قنوات با بیان اینکه ثبات در مدیریت شهری، حلقه گمشده مدیریت و توسعه در شهرداری اهواز است گفت:معتقدم باید فرصت و زمان کافی برای پیاده‌سازی برنامه‌های مدیریت شهری در اختیار شهردار جوان اهواز قرار گیرد و او با استفاده از نظرات نخبگان نسبت به تصحیح روندها و اصلاح برنامه‌ریزی‌ها، اقدام کند.

وی خاطرنشان ساخت: در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی و در راستای تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص میدان دادن به جوان‌های متدین و انقلابی در مدیریت کشور؛ شورای پنجم در میانه راه تصمیم به پوست‌اندازی مدیریتی و جوان‌سازی مدیران شهرداری گرفت و انتخاب موسی شاعری به عنوان شهردار اهواز در همین راستا ارزیابی می‌شد.

قنوات با تایید رویکرد کلی شهردار اهواز تصریح کرد: میراثی که در شهر اهواز به جای مانده است نتیجه دهه‌ها عدم توسعه متوازن این شهر و نقص در چرخه سرمایه‌گذاری و نبود راهبرد عالی توسعه است، بنابراین تا رفع کامل مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی است.

وی ادامه داد:آنچه برای ما اهمیت دارد این است که رویکرد کلی شهردار و مدیریت شهری در راستای تحقق برنامه‌ریزی‌های کلان باشد و مردم و شهروندان برآیند عملکرد مدیریت شهری را در راستای ایجاد تغییر و بهبود درک نمایند، از این جهت معتقدم در مدیریت شهری اهواز با سکانداری موسی شاعری تحرک خوب و قابل قبولی به وجود آمده است.

این عضو شورای پنجم اهواز گفت: ما در شورای پنجم البته راضی به وضع موجود نیستیم و همچنان، مطالبه‌گری و نظارت عالیه خود را دقیق و البته همدلانه ادامه می‌دهیم ولی مبتنی بر برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته کنونی آینده خوبی را برای شهر اهواز در سایه تلاش‌های مدیریت شهری پیش بینی می‌کنم.

قنوات توضیح داد: امروز اکثریت اعضای شورای شهر در کنار مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و رفع مشکلات و پیگیری مطالبات و شکایات آنها در حال تلاش است و همدلی خوبی در شورا و شهرداری به وجود آمده است.

وی گفت: باز هم خطاب به همه اعضای شورای شهر و مدیران شهری تاکید می‌کنم که در سایه ایجاد فهم مشترک برای رفع مشکلات مردم می‌توان به مدیریت جهادی دست یافت. دعواهای بی‌حاصل، ایجاد تنش و پرخاش و تخریب، جز تشویش اذهان عمومی، بدبینی مردم نسبت به نظام مدیریتی، سیاه‌نمایی و فرار سرمایه‌گذاران نتیجه‌ای نخواهد داشت.


این عضو شورای شهر اهواز اظهار داشت: زمان تغییر در مدیریت شهری گذشته است. اگر به آینده اهواز می‌اندیشیم و خواهان توسعه شهر اهواز هستیم باید بدانیم که راه توسعه از طریق اصلاح روندهای موجود و تقویت و حمایت از مدیریت شهری می گذرد. باید همه با هم در کنار مدیریت شهری که امروز فعالانه، باطراوت و جهادی در حال خدمت‌رسانی است قرار بگیریم.

قنوات اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، با احترام به روح بلند سردار دل‌ها شهید سلیمانی، اجازه می‌خواهم که فرا رسیدن این روز را به همه سبزپوشان سرو قامت تبریک بگویم و از اقدامات و تلاش‌های شهردار اهواز برای حضور قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه‌های بزرگ و کلان شهری تقدیر و حمایت نمایم.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیا تجربه‌های درخشانی در انجام پروژه‌های بزرگ دارد و انتظار داریم سردار شاهوارپور و سردار خادم السیدالشهدا که همیشه راه‌گشای مشکلات مدیریت شهری بودند، در کنار شهردار اهواز، زمینه حضور بیشتر قرارگاه خاتم‌الانبیا را در پروژه‌های کلان شهری فراهم کنند، چرا که معتقدیم حضور توان و ظرفیت سپاه می‌تواند خدمت‌رسانی در مدیریت شهری را متحول سازد.

قنوات تصریح کرد: امروز اقدامات خوبی در نهضت اسفالت، خدمت‌رسانی به مناطق کمتر توسعه یافته، فضای سبز، زیباسازی، مدیریت پسماند، مناطق ۸گانه، حوزه خدمات شهری، فن‌آوری و اطلاعات، شهرسازی، حوزه عمران و حمل و نقل و ترافیک در حال انجام است و علیرغم شرایط سخت تحریم‌ها که اغلب پروژه‌های بزرگ در کلانشهرها را متوقف کرده است شاهدیم با تلاش کارکنان و مدیریت شهری اغلب پروژه‌های بزرگ شهرداری فعال و بدون وقفه در حال انجام هستند.

این عضو شورای پنجم اهواز در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به نحو قابل ملاحظه‌ای در پروژه‌های شهری افزایش یافته است که می‌تواند به ثروت آفرینی، توسعه شهر و اشتغال‌زایی منجر شود.

وی افزود: بار دیگر تاکید می‌کنم همه ارکان مدیریت شهری موظفند بستر لازم برای حضور سرمایه گذاران را فراهم کنند. هرگونه مانع تراشی برای فعالیت سرمایه گذاران خیانت به روند توسعه شهری است. شورای شهر اهواز همه توان و ظرفیت خود را برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و تقویت اقتصاد درون زای بومی در شهر اهواز انجام خواهد داد و بار دیگر در این فرصت از همه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشارکتی و حضور در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری مدیریت شهری دعوت می‌نمایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول