اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت کمک مؤمنانه در شاهرود؛ از ورود آستان قدس تا همدلی در روستاها

روایت کمک مؤمنانه در شهرستان شاهرود هر روز پررنگ‌تر می‌شود؛ ورود آستان قدس رضوی برکت و جوششی خاص ایجاد کرده و همدلی در روستاها این روزها مشهود است.

روایت کمک مؤمنانه در شاهرود؛ از ورود آستان قدس تا همدلی در روستاها

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: لبیک‌گویی به ندای رهبر معظم انقلاب در رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه از عید نیمه شعبان تا عید فطر امروز خیل عظیمی از مردم را به میدان آورده است.

این روزها فرصت گران بهایی برای خدمت، احسان، نیکوکاری، تحکیم اخوت، برابری، برادری، انسانیت و نوع‌دوستی فراهم آمده است و همه باید از آن بهره ببریم.

روایت کمک مؤمنانه در شهرستان شاهرود هر روز پررنگ‌تر می‌شود؛ ورود آستان قدس رضوی برکت و جوششی خاص ایجاد کرد و همدلی در روستاها این روزها مشهود است.

تهیه ۳۱۳ بسته معیشتی در شاهرود

ایمان حسنی، فرمانده بسیج مساجد و محلات ولایت شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه اظهار کرد: پایگاه بسیج امام خامنه‌ای، تعداد ۳۱۳ بسته معیشتی به ارزش هر بسته حدود ۳۵۰ هزار تومان به مناسبت اربعین سردار شعبانی در حال تهیه دارد.

وی افزود: تاکنون نیز به همت مردم و خیران پایگاه‌های بسیج تابعه بیش از ۱۴۰ میلیون ریال وجه نقد جمع‌آوری شده است.

فرمانده بسیج مساجد و محلات ولایت شاهرود با اشاره به تهیه و توزیع ۱۲۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون ریال به همت حوزه و پایگاه‌ها گفت: ۸۰۰ بسته بهداشتی نیز در راستای این رزمایش شامل ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی دست به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون ریال تهیه و توزیع شده است.

حسنی با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و خیران در محلات همچنان ادامه دارد، افزود: قرار است بسته‌های معیشتی با هماهنگی قرارگاه شهرستانی از اول ماه مبارک رمضان در محلات هدف توزیع شود.

اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی به روستاییان

علی کوثری، جانشین بسیج مساجد و محلات نجف اشرف سپاه ناحیه شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود بیان کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی در شهر رویان و روستاهای بخش مرکزی شهرستان شاهرود توزیع شده است.

وی افزود: دو هزار و ۳۵۰ بسته معیشتی نیز بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده که این کمک‌ها همچنان در قالب طرح مواسات و کمک مؤمنانه ادامه خواهد داشت.

کوثری گفت: تاکنون برای تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی، بیش از ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

جانشین بسیج مساجد و محلات نجف اشرف سپاه ناحیه شاهرود گفت: در راستای کمک مؤمنانه نیز جمع‌آوری کمک نقدی و غیرنقدی آغاز شده است و تلاش داریم تا بیش از یک هزار بسته معیشتی برای ماه مبارک رمضان برای افراد نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا تهیه و اهدا کنیم.

آستان قدس؛ همراه همیشگی محرومان

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود از اهدای بیش از ۵۰ هزار عدد ماسک و دو هزار بسته سبد کالا به همت این دفتر و کانون خادمیاران رضوی در راستای مقابله با کرونا در این شهرستان خبر داد.

مرتضی احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به اقدامات این دفتر و کانون‌های خادمیاران رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا میلاد امام زمان (عج) در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به رسالت این دفتر در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و در شیوع ویروس کرونا، کانون خادمیاران رضوی در این شهرستان فعال شده و در راستای مقابله با این ویروس منحوس تلاش کردند.

وی با اشاره به تهیه و توزیع دو هزار و ۷۹ سبد کالا بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه افزود: به هفت هزار و ۹۶۸ نفر از محرومان و نیازمندان غذای گرم اهدا و ۱۲ سرویس جهیزیه برای زوج‌های نیازمند تهیه شد.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود با اشاره به کمک بلاعوض به ۳۲۹ نفر گفت: ۴۵ نفر نیز برای استفاده از تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و ۲۰۵ مورد مشاوره درمانی، تربیتی و حقوقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ هزار ماسک توزیع شده است، ادامه داد: یک هزار و 500 لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و ۶۳۰ بسته بهداشتی در شهرستان توزیع شده است.

توزیع بیش از ۵۵۰ کیلوگرم شیرینی بین نیازمندان

احمدیان با اشاره به توزیع بیش از ۵۵۰ کیلوگرم شیرینی در اعیاد شعبانیه بین نیازمندان افزود: ۴۰ رأس گوسفند قربانی و در قالب ۵۵۰ بسته بین نیازمندان محلات شاهرود توزیع و بیش از ۶۰۰ کیلوگرم میوه نیز تهیه شد.

وی با اشاره به سرکشی از بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود و اهدای یک هزار و ۵۰۰ بسته تبرکی و ۷۰۰ پرس غذای گرم بین کادر درمانی و بیماران گفت: بهسازی منازل مسکونی محرومان در هفت مورد و در چندین نوبت ضدعفونی منازل و محلات به همت خادمیاران رضوی انجام شده است.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود با اشاره به تداوم این فعالیت‌ها گفت: با توجه به طرح مساوات، همدلی و کمک مؤمنانه، دفتر آستان قدس رضوی و بیش از ۷۰ کانون خادمیاران رضوی شهرستان در مدت شیوع ویروس کرونا تمام تلاش خود را برای مقابله با این ویروس و کمک به جامعه انجام داده‌اند و این کمک‌ها و تلاش‌ها تا شکست این ویروس منحوس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول