اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

صفحات خورشیدی جدید نیمه شفاف از راه رسیدند

با تولید صفحات خورشیدی جدید نیمه شفاف می توان امیدوار بود که این محصولات تازه جایگزین صفحات خورشیدی قدیمی و ضخیم شوند.

صفحات خورشیدی جدید نیمه شفاف از راه رسیدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، محققان استرالیایی از تولید صفحات خورشیدی تازه ای خبر داده اند که می توان آنها را به جای پنجره در ساختمان ها نصب کرد و از این طریق نور خورشید را به برق مبدل کرد.

این صفحات نور مضر ماوراء بنفش خورشید را دفع می کنند و برای تولید برق از نور خورشید مناسب هستند. برای افزایش ثبات این صفحات خورشیدی جدید و ارتقای بهره وری و کارآیی آنها از ماده ای به نام Spiro-OMeTAD هم استفاده شده است.

 

در حالی که صفحات خورشیدی سنتی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بهره وری دارند، صفحات خورشیدی نیمه شفاف حداقل ۱۷ درصد بهره وری دارند و این رقم با انجام بررسی و آزمایش های بیشتر قابل افزایش است. هر متر مربع از این صفحات برای تولید ۱۴۰ وات انرژی برق قابل استفاده هستند.

قرار است با انجام بررسی های بیشتر این صفحات نیمه شفاف برای نصب بر روی ساختمان ها بهینه سازی شوند. البته به نظر می رسد تا تجاری سازی این محصول هنوز به ده سال زمان نیاز باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول