اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی ۴ میلیارد دلاری می‌شود/ فعالیت 10 هزار دستگاه خودروی کشنده در مرند

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از هدف گذاری افزایش 25 درصدی صادرات غیرنفتی و رسیدن به صادرات 4 میلیارد دلاری استان در سال 99 خبر داد.

صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی ۴ میلیارد دلاری می‌شود/ فعالیت 10 هزار دستگاه خودروی کشنده  در مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حبیب امین‌زاده امروز در جریان سفر به شهرستان مرند، با اشاره به ضرورت آینده‌نگری و هم افزایی و همفکری مدیران دستگاه‌های مختلف در اتخاذ برنامه‌های مشترک بویژه در شرایط پسا کرونایی اظهار داشت: وزارت صمت برمبنای سند راهبردی طرح توسعه استان، برنامه‌ریزی‌های مختلفی را در حوزه‌های صنعتی، معدنی و تجاری پیش‌بینی کرده است.

وی با تأکید بر اهمیت گردآوری اولویت‌های کمی تحقق جهش تولید با کمک مدیران شهرستانی، گفت: برش استانی برنامه‌های تدوین شده بر مبنای سند راهبردی استان، شورای گفت‌وگوی اقتصاد مقاومتی و نظام گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، بومی‌سازی و به واحدها ابلاغ خواهد شد.

60 درصد از اقتصاد کشور از مسیر صنعت، معدن و تجارت کشور می‌گذرد

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌شرقی با تبیین و تشریح بخشی از اقدامات گسترده وزارت متبوع از برنامه‌های حمایتی در خصوص بازگشایی واحدهای تولیدی غیرفعال و افزایش توان صادراتی خبر داد و افزود: با توجه اینکه حدود 60 درصد از اقتصاد کشور ازمسیر صنعت، معدن و تجارت کشور می‌گذرد، ضمن پیگیری برنامه‌های استانی، برنامه‌های پیشران شهرستانی را نیز با قوت دنبال خواهیم کرد.

امین‌زاده با اشاره به محورهای هفت گانه وزارت صمت برای کشور در سال جهش تولید گفت: توسعه صنایع معدنی، نهضت ساخت داخل و توسعه تجارت و بازرگانی و افزایش صادرات در اولویت برنامه‌های سال‌جاری است.

وی همچنین از دیگر محورها از جمله ساماندهی لجستیک تجاری، تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری و توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و بهبود فضای کسب و کار به عنوان پیشران توسعه کشور یاد کرد.

هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به هدف گذاری افزایش 25 درصدی صادرات غیرنفتی و رسیدن به صادرات 4 میلیارد دلاری استان در سال 99 ، گفت: جلوگیری از واردات بی‌رویه و بومی‌سازی کالاهای وارداتی، افزایش ظرفیت و توان تولید واحدهای صنعتی و معدنی و راه‌اندازی واحدهای تعطیل و کمک به بازگشت این واحدها به چرخه تولید ازدیگر اقدامات سازمان صمت در سال‌جاری است.

امین‌زاده در ادامه ظرفیت استان را در تولید کالاهای پیشران با قابلیت کاربرد در صنایع مختلف نظیر پارچه و منسوجات، الکترود گرافیتی، محصولات پتروشیمی، تولید گیربکس اتوماتیک و صنایع معدنی آلومینا بسیار مطلوب برشمرد و افزود: به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مرزی استان با کشورهای همجوار تولید لاستیک خودروهای سنگین از طریق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این منطقه دنبال خواهد شد.

وی کارنامه صادرات غیرنفتی استان را بسیار مطلوب دانست و بالا بودن میزان صادرات غیرنفتی از میانگین کشوری در زمینه آمار وزنی و ریالی را نتیجه تعامل و هم افزایی مدیران و تلاشگران عرصه تولید و تجارت در بخش خصوصی دانست.

امین‌زاده با تأکید بر ظرفیت معادن شهرستان مرند از توسعه صنایع معدنی به عنوان اولویت اول وزارت صمت در کشور و استان یاد کرد و گفت: جلوگیری از خام فروشی و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بویژه در حوزه معادن از برنامه‌های محوری سازمان صمت استان در سال‌جاری است.

 فعالیت 10 هزار دستگاه خودروی کشنده سنگین شهرستان مرند 

فرماندار شهرستان مرند نیز در ادامه این نشست مشترک ضمن قدردانی از توجه مدیران سازمان صمت استان به ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری شهرستان‌ها گفت: شهرستان مرند به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ژئو استراتژیک و قرار گرفتن در مسیر دو منطقه آزاد صنعتی – تجاری ارس و ماکو همچنین محل دسترسی به کشورهای همسایه شمال‌غرب کشور از جایگاه ویژه‌ای در استان برخوردار است.

گرشاسبی با اشاره به ظرفیت بزرگ نیروی انسانی و صنعتی، معدنی و تجاری شهرستان، بر ضرورت توجه به ویژگی مهم این شهرستان در حوزه راهداری و اقدامات حمایتی از فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد.

وی از فعالیت 10 هزار دستگاه خودروی کشنده سنگین شهرستان مرند در مسیرهای مواصلاتی کشور خبر داد و افزود: این شهرستان با دارا بودن این حجم از ظرفیت حمل و نقل، به تنهایی رتبه 17 کشوری را به خود اختصاص داده است.

فرماندار شهرستان مرند در پایان ضمن اعلام اینکه با شیوع کرونا در کشور و استان با تمهیدات اتخاذ شده در تأمین و توزیع کالاهای اساسی، ملزومات بهداشتی و محلول‌های ضدعفونی کننده در سطح شهرستان مشکلی وجود ندارد بر ضرورت استمرار روند فعلی تأکید کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول