اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ثابت بودن نمودار کرونا در اصفهان نگران کننده است

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ثابت بودن نمودار کرونا در اصفهان نگران کننده است، چرا که زمان آن طولانی شده است و از نظر اپیدمی نگران‌کننده است.

ثابت بودن نمودار کرونا در اصفهان نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، غلام‌حسین صادقیان شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به آمار کرونا در استان اصفهان گفت: از اول اسفند ماه ۹۸  تا ۳۱ فروردین ۹۹، ۸ هزار و ۳۱۸ نمونه از افراد بستری در بیمارستان‌ها، گرفته شده که ۳ هزار و ۲۷۰ نمونه کرونا مثبت بوده اما شهرستان کاشان و آران بیدگل جزو این آمار نیستند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این‌که تاکنون ۳۳۸ فوت ناشی از کرونا مثبت در استان اصفهان داشته‌ایم، افزود: در روز ۳۱ فروردین ماه حدود ۱۳۹ مورد ارجاعی  و ۹ مورد فوتی داشته‌ایم و از این آمار ۳۰ مورد کرونا مثبت بوده‌اند.

وی با بیان این‌که با توجه به اپیدمی کرونا، در کل کشور با یک روند کاهشی روبه رو هستیم ولی نباید ما را از اصل موضوع غافل کند، بیان کرد: کرونا از اول شروع اپیدمی در کشور و اصفهان با وضعیتی شروع شد که پیک صعودی آن سریع بالا ‌رفت و با توجه به تمهیداتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه انجام شد، شیب آن متوقف شد.

صادقیان با بیان این‌که صاف بودن نمودار کرونا در اصفهان نگران کننده است، چرا که زمان آن طولانی شده است و از نظر اپیدمی نگران‌کننده است، گفت: اپیدمی‌ها یک سیر صعودی دارد و بعد صاف و در ادامه سیر نزولی را طی می‌کند، اما در اصفهان مدتی است که این نمودار صاف است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: از ۲۳ فروردین ۹۹ فاصله‌گذاری هوشمند اجرا شده و شاهد حضور بعضی از مردم و کسبه بدون رعایت حداقل های بهداشتی هستیم که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است و امیدوار هستیم با مداخلاتی که انجام می‌شود، شاهد سیر نزولی بیماری و دفع فاز اپیدمیک کرونا باشیم.

وی با تأکید بر این‌که بیماری کرونا ریشه‌کن نمی‌شود و مانند سایر بیماری‌های عفونی باید زندگی مسالمت‌آمیز با این بیماری را فرا بگیریم، عنوان کرد: فاصله‌گذاری هوشمند که از 23 فروردین مطرح شد، صنوف را با الزاماتی روبه رو کرد و در درجه نخست باید در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند و با اجرای پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

صادقیان با بیان این‌که اگر کسبه‌ای ثبت‌نام نکرد و پروتکل‌ها را رعایت نکرد، نمی‌تواند فعالیت کند، بیان کرد: آمار مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کرده اما نباید ما را دلگرم کند و باید نظارت‌های لازم را داشته باشیم تا فاصله‌گذاری هوشمند انجام شود، اولین هدف، سلامت کسبه و بعد مراجعه‌کنندگان است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به این‌که در ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان یک ستاد اجرایی متشکل از بسیج اصناف، بسیج ادارات و بهداشت محیط و نماینده دادستان و نماینده اصناف و پلیس اماکن شکل گرفته است، اضافه کرد: این ستاد روزانه فرایند فاصله‌گذاری هوشمند را پیگیری می‌کنند و چنین ستادی باید در شهرضا هم شکل بگیرد.

وی با بیان این‌که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها موظف هستند، تمهیداتی را بیاندیشند برای صنوفی که امکانات لازم را برای ثبت‌نام را ندارند تا ثبت‌نام کنند، بیان کرد: بیماری کرونا مربوط به فصل سرما است و نگران هستیم همزمان با شیوع آنفلوآنزا مشکلاتی را ایجاد کند.

صادقیان با تأکید بر این‌که کلیه ادارات ملزم هستند در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند، گفت: کلیه ادارات ملزم به اجرای پروتکل‌ها هستند، اگر اجرا شود چرخه انتقال شکسته می‌شود.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اصفهان با تأکید بر این‌که همه اصناف باید در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: نصب کد رهگیری باید به عنوان مطالبه عمومی دربیاید و مردم از مجموعه‌هایی خدمات بگیرند که این کد رهگیری را داشته باشند.

اصناف کد رهگیری را پشت شیشه مغازه بزنند

سید مهدی میرجهانیان در ادامه جلسه با اشاره به این‌که از 23 فروردین 99 در کشور فاصله‌گذاری هوشمند اجرا شده است، اظهار داشت: با توجه به مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی و تولیدی باید به سامانه salamat.gov.ir در قسمت مشاغل و اصناف مراجعه کنند و پس از وارد کردن کد ملی و مشخصات خود، نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با تأکید بر این‌که اصناف باید این کدها را چاپ کرده و پشت درب مغازه‌های خود نصب کنند، زیرا توسط بازرسان بهداشت محیط و نیروی انتظامی کنترل می‌شود، افزود: هر کسی خدمتی در این کشور ارائه می‌دهد، باید در این سامانه ثبت‌نام کند.

وی با بیان این‌که اگر اصناف این دستورها و ضوابط را با دقت و به درستی اجرا نکنند، احتمال شیوع بیماری کرونا افزایش می‌یابد، گفت: دستورهای بهداشتی ابلاغ شده به واحدهای صنفی متناسب با نوع کار و رسته شغلی آن‌ها است، همه اصناف به نوعی در معرض انتقال ویروس کرونا قرار دارند، بنابراین بهترین راه برای پیشگیری از کرونا، رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی است.

میرجهانیان با تأکید بر این‌که همه این دستورها و توصیه‌ها برای حفظ سلامت و جان خود مردم و متصدیان واحدهای صنفی است، عنوان کرد: اگر آن‌ها این دستورها را رعایت نکنند در مرحله نخست، سلامت خودشان و در درجه بعد سلامت مشتری به خطر می افتد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به این‌که بازرسان بهداشت محیط با همکاری نیروی انتظامی، اصناف و بسیج به‌طور مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی و رعایت دستورهای بهداشتی نظارت می‌کنند، تصریح کرد: مردم باید به زندگی عادی خود باز گردند اما این بازگشت باید با مراقبت‌هایی به همراه باشد.

وی با بیان این‌که بر اساس مصوبه ستاد کرونا استان اصفهان، مقرر شد که کلیه تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و فضای سبز بازگشایی شود، خاطرنشان کرد: برخی مشاغل توسط بهداشت محیط و برخی دیگر توسط بهداشت حرفه‌ای نظارت می‌شوند، اما مشاغلی هستند که جزو گروه‌های آسیب‌پذیر و پر خطر هستند و زیر این دو گروه بهداشتی نیستند، مانند پارچه‌فروش‌ها و ممکن است هم خود کسبه و هم مشتری‌ها درگیر این بیماری شوند، بنابراین باید ثبت سامانه با بالاترین ثبت ممکن انجام شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول