اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اثر کرونا در مناطق‌ زلزله‌زده سراب و میانه/ آخرین وضعیت زلزله‌زدگان پس از ۶ ماه

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فصل سرمای سخت و شیوع کرونا اثرات زیادی روی کارهای عمرانی در مناطق زلزله‌زده داشت، گفت: مقرر بود تا در تیرماه واحدها تکمیل شود ولی به خاطر این دو دلیل با دو ماه تاخیر، کارها به اتمام خواهد رسید.

اثر کرونا در مناطق‌ زلزله‌زده سراب و میانه/ آخرین وضعیت زلزله‌زدگان پس از ۶ ماه

حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه بازدید و افتتاح خانه‌های بازسازی شده در اثر زلزله سراب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: زلزله‌ای که در آبان ماه اتفاق افتاد، منجر به خسارت ۱۰۰ درصدی ۳ هزار واحد شد که ۲ هزار واحد نیاز به تعمیرات داشتند و ۲ هزار واحد دامی نیز باید احداث می‌شد.

آخرین وضعیت زلزله‌زدگان سراب و میانه پس از ۶ ماه

وی با بیان اینکه طبق مصوبه دولتی، تسهیلات اعطای وام ۴۹ میلیون تومانی و وام بلاعوض ۵ میلیون تومانی برای واحدهای تخریب شده در نظر گرفته شد، افزود: البته وام ۱۵ میلیون تومانی تعمیرات و وام ۵ میلیون تومانی بلاعوض نیزدر مصوبه بود  که سر جمع، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو شهرستان سراب و میانه در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات اجرایی یک هزار واحد خسارت دیده شروع شده است به طوریکه عملیات فونداسیون ۵۵۰ واحد، نصب اسکلت برای ۲۰۰ واحد و اتمام عملیات برای ۲۲ واحد انجام گرفته است.

تاثیر کرونا روی ۴۰ درصد فعالیت‌های عمرانی

وی توضیح داد: با توجه به طولانی و سخت بودن فصل سرما و شیوع ویروی کرونا، عملیات عمرانی در مناطق زلزله‌زده با مشکلاتی روبرو شد به طوریکه طبق برآورد انجام گرفته، این دو عامل روی ۴۰ درصد فعالیت‌های عمرانی اثر گذاشت.

باباپور با اشاره بر اینکه ۹۵ درصد تسهیلات بانکی عقد قرارداد شده‌اند، افزود: تا پایان بهمن ماه سال گذشته، تمام اعتبار واحدهای تعمیری جذب شده است.

 

اتمام واحدهای خسارت‌دیده تا پایان شهریور

وی متذکر شد: مقرر بود تا پایان تیرماه، تمام واحدهای خسارت دیده بازسازی و مقاوم‌سازی  شوند ولی فصل سخت سرمایی و شیوع کرونا منجر شد تا این تاریخ حداقل دو ماه به تعویق  بیافتد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ابراز کرد: اگر مردم پای کار بیایند، قطعاً عملیات اجرایی تا پایان فصل کاری به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول