اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جمع‌آوری و امحای صحیح پسماندهای کرونایی

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: عملیات ضدعفونی و بی‌خطرسازی پسماندهای کرونایی در بیمارستان‌های سطح مازندران انجام می‌شود.

جمع‌آوری و امحای صحیح پسماندهای کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، زباله مهم‌ترین مشکل استان مازندران بوده که تاکنون تدبیری جدی در این زمینه اندیشیده نشده است و همچنان در صدر مشکلات و مسائل این استان است که مردم انتظار دارند در این زمینه تصمیم‌گیری درستی شود.

از سال‌ها قبل بحث احداث نیروگاه زباله‌سوز مطرح شد که با استفاده از ابزارهای روز زباله را به انرژی تبدیل می‌کند که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است نکته نگران‌کننده‌تر اینکه ۲۸ مرکز دفن زباله در سطح این استان سرسبز داریم که هنوز زباله به شکل سنتی در آن دفن می‌شود.

 

از زمانی‌که بحث شیوع کرونا مطرح شد، نه تنها مشکل زباله در استان مازندران برطرف نشد بلکه پسماندهای کرونایی مشکلات را چندبرابر کرده است؛ باتوجه استفاده از ماسک و گان در بیمارستان‌ها و همچنین افرادی که روزانه در سطح استان درحال تردد هستند ضرورت بی‌خطرسازی و ضدعفونی این زباله‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  در بحث پسماندهای کرونایی تابع دستورالعمل ستاد ملی کرونا هستیم که ابلاغ می‌شود.

 

حسینعلی ابراهیمی کارنامی با اشاره به انجام عملیات ضدعفونی و بی‌خطرسازی پسماندهای کرونایی در بیمارستان‌های سطح مازندران، تصریح کرد: همکاران در واحدهای بیمارستانی پایش و بی‌خطرسازی این پسماندها را برعهده دارند و نگرانی در بحث خروجی است.

وی با تاکید بر ضرورت بحث فرهنگ‌سازی در بحث پسماندهای کرونایی، خاطرنشان کرد: لازم است پسماندهای کرونایی در کیسه‌های قرمز رنگ قرار گیرد که باید مدیریت شود.

 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه آهک‌پاشی در سایت‌های زباله سطح استان حتما باید انجام شود، گفت: عدم انجام این کار بسیار می‌تواند خطرناک باشد.

ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه بحث نظارت جدی  توسط محیط زیست مازندران درحال انجام است، گفت: شهرداران درحال انجام اقدامات لازم در این زمینه هستند.

 

وی در پایان با اعلام اینکه در بحث پسماندهای کرونایی تابع تصمیمات ستاد کرونا هستند، یادآور شد: تاکید سازمان محیط زیست بر جمع‌آوری و امحای صحیح پسماندهای کرونا است و در این زمینه قوانین مشخصی برای جمع‌آوری و امحای پسماندهای عفونی بیمارستانی وجود دارد که ضرورت دارد این قوانین در بیمارستان‌هایی که برای درمان مبتلایان به کروناویروس در نظر گرفته شده با دقت‌ بیشتری اجرایی شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول