اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ارتقاء صادرات محصولات غیرنفتی دانش‌بنیان‌ها در سال جهش تولید

رئیس مرکز فناوی‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: تلاش می‌کنیم در سال جهش تولید به جزء ارتقاء صادرات محصولات دانش‌بنیان افزایش صادرات غیرنفتی کشور با هدف دیپلماسی فناوری به ویژه در کشورهای همسایه و منطقه را هدف‌گذاری کنیم.

ارتقاء صادرات محصولات غیرنفتی دانش‌بنیان‌ها در سال جهش تولید

اسماعیل قادری‌فر معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس مرکز فناوی‌های راهبردی  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، یکی از برنامه‌های محوری که معاونت علمی در برنامه‌های هشت‌گانه خود برای جهش تولید در نظر گرفته را موضوع توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها عنوان کرد و گفت: رفع‌گلوگاه‌های اقتصادی صنعتی ملی، صیانت از بازار داخلی و ارتقاء بازار خارجی، بهبود محیط کسب‌وکار، افزایش نقش‌آفرینی کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان در تعامل با بنگاه‌های اقتصادی، افزایش اشتغال سرمایه انسانی تحت ارتقاء  فرهنگ کارآفرینی از جمله برنامه‌های کلیدی است. یکی از این برنامه‌ها بحث صیانت از بازار داخلی و خارجی است که مقام معظم رهبری نیز در بیاناتشان به موضوع مهم بازار محصولات دانش‌بنیان اشاره مستقیم داشتند. 

هدف‌گذاری افزایش صادرات غیرنفتی دانش‌بنیان در کشورهای همسایه

رئیس مرکز فناوی‌های راهبردی معاونت علمی گفت: در تلاش هستیم در سال جهش تولید به جزء ارتقاء صادرات محصولات دانش‌بنیان افزایش صادرات غیرنفتی کشور با هدف گسترش دیپلماسی فناوری به ویژه در کشورهای همسایه و منطقه را نیز هدف‌گذاری کنیم که برای تحقق این اهداف برنامه‌‌ریزی‌های خوبی انجام شده و خواهد شد و ارائه تسهیلات ویژه ایجاد خط تولید شرکت‌های دانش‌بنیان پیشگام صادرات است. ایجاد پایگاه‌های صادراتی در کشورهای هدف یا اعطای تسهیلات توسعه صادرات به عنوان برنامه‌های محوری در معاونت علمی دنبال خواهد شد. 

وجود بازار ۸۰۰ میلیون نفری در آسیای مرکز و قفقاز

وی افزود: در حوزه ‌آسیای جنوب غربی، آسیای مرکز و قفقاز با یک بازار ۸۰۰ میلیون نفری مواجه هستیم و اگر در این حوزه‌ها به خوبی کار کنیم قطعاً صادرات محصولات دانش‌بنیان‌ها به عنوان برنامه‌های کلیدی و یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. از این طریق مرکز توسعه تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری برنامه‌های جامعی را هدف‌‌گذاری کرده است تا امسال شاهد تحقق صادرات یک میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان‌ها باشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول