اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا با مصرف آبزیان

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: ویتامین D و سلنیوم از مواد موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند و آبزیان علاوه بر تامین سلنیوم، منبع غنی امگا۳ بوده و در ایام کرونا مصرف این مواد توصیه می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا با مصرف آبزیان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عیسی گلشاهی در رابطه با مصرف آبزیان، اظهار کرد: با توجه به پروتکل بهداشتی که با همکاری سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای توزیع و عرضه محصولات تازه خام دامی ارائه شد، هیچ ممانعتی برای خرید و مصرف محصولات شیلاتی و پروتئینی که قابلیت پخت دارند،  وجود ندارد، بنابراین مردم می‌توانند محصولات شیلاتی را که حرارت می‌بینند و پخته می‌شوند، به راحتی مصرف کنند.

گلشاهی با اشاره به این نکته که در برخی از استان‌ها ممکن است دسترسی به آبزیان در شرایط کنونی فراهم نباشد، خاطرنشان کرد: در این شرایط مردم می‌توانند از محصولات کنسروی که همان خواص را به همراه داشته و ماندگاری بیشتری هم دارند، استفاده کنند.

وی افزود: اولویت ما این است که مردم به سمت محصولات بسته بندی شده بروند چراکه هم ضایعات این محصولات به طور متمرکز کنترل می‌شود و هم محیط آن از لحاظ بهداشتی تحت پایش بوده و دامپزشک ناظر دارد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران اذعان کرد: به طور معمول هر خانوار برای مصرف، آبزیان را به صورت تازه خریداری می‌کند اما آن را کامل مصرف نکرده و بخشی از آن را فریز می‌کند، در محصولات بسته بندی شده این کار توسط واحدهای فرآوری آبزیان انجام و محصول در شرایط صنعتی منجمد می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در کاهش ضایعات و شرایط بهداشتی آبزی نیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی توصیه شده، برای جلوگیری از انتقال هرگونه آلودگی ثانویه از مصرف آبزیان به صورت خام پرهیز شود و خوشبختانه این موضوع در فرهنگ ما وجود ندارد.

گلشاهی با اشاره به این که ویتامین D و سلنیوم از مواد موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند، تصریح کرد: آبزیان علاوه بر تامین سلنیوم، منبع غنی امگا۳ بوده و در ایام کرونا مصرف این مواد توصیه می‌شود.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در رابطه با ارتقا فروش اینترنتی محصولات شیلاتی گفت: در این ایام، در فروش اینترنتی محصولات شیلاتی با افزایش چشمگیری مواجه شدیم و این فروشگاه‌ها بیش از حد توان سفارش توزیع داشتند و در حال ارتقا سطح توزیع هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول