اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

64/5 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش فاضلاب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از سال 92 تا به امروز بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان رساندیم، گفت: در حال حاضر 64/5 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب است.

64/5 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش فاضلاب است

قدرت‌الله بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه از سال 92 تا به امروز بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان رساندیم و درصد جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری را افزایش دادیم، گفت: در حال حاضر 64/5 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از سال 92 تاکنون توانسته‌ایم جمعیت تحت پوشش را 14/5 درصد افزایش دهیم درحالی که این نرم کشوری 49 تا 50 درصد است، ادامه داد: به گونه‌ای در حال حاضر ظرفیت خالی نیز داریم.

تعداد شهرهای تحت پوشش فاضلاب از 7 شهر به 14 شهر رسیده است

وی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون 5 تصفیه‌خانه فاضلاب شهری با هدف توسعه و ارتقاء در استان به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: تعداد شهرهای تحت پوشش فاضلاب از 7 شهر به 14 شهر رسیده است.

بیگلری با بیان اینکه در این بازه زمانی توانستیم شبکه جمع‌آوری فاضلاب فرخ‌شهر را 100 درصد و همچنین در منطقه غرب شهرکرد اشکفتک، مهدیه و چالشتر را به پایان برسانیم، عنوان کرد: ظرفیت 5 هزار مشترک در ناحیه شهری ایجا د شد که بخشی وصل شده و تعدادی نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه پروژه جمع‌آوری فاضلاب هفشجان، طاقانک را در سال 93 به پایان رساندیم و اولین تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسید، گفت: در حال حاضر بسیاری از اشتراک‌ها در این منطقه نصب شده است و با ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی این شبکه را در روستای نوآباد تکمیل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  شبکه جمع‌آوری فاضلاب در روستای سیرک اجرا شده و آماده بهره‌برداری است، افزود: پروژه‌های فاضلاب مانند بلداجی و تصفیه‌خانه گندمان سال گذشته با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرستان فارسان کلید خورده است

وی با بیان اینکه پروژه ارتقا و توسعه شبکه تصفیه‌خانه شهرستان فارسان شامل شهرهای گوجان، پردنجان، و فارسان در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: روستاهای فیل‌آباد، عیسی‌آباد، کوران و ده‌چشمه و حتی شهر چلیچه را در برنامه قرار داده‌ایم تا به زودی به شبکه فاضلاب استان متصل شوند.

بیگلری با اشاره به اینکه در حال حاضر تصفیه‌خانه لردگان که یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌های استان با سیستم لجن فعال و هوادهی ممتد آماده‌ بهره‌برداری شده است، توضیح داد: در صورت قرارگیری این تصفیه‌خانه در مدار قطعا جمعیت تحت پوشش تا پایان سال به بالای 70 درصد خواهد رسد.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که ساخت 2 تصفیه‌خانه دیگر در شهرهای بن و فرادنبه را تا پایان دولت فعلی به اتمام برسانیم و جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب استان را افزایش دهیم، گفت: با افتتاح این 2 پروژه جهش قابل توجهی در حوزه شهری خواهیم داشت.

به‌زودی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی یکپارچه می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به‌زودی و با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری به جمع‌آوری فاضلاب روستایی توجه ویژه‌ای خواهد شد، ادامه داد: روستاهایی مانند سیرک و نوآباد و در آینده بهرام‌آباد و حتی منجرمویی در لردگان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تمام برنامه‌مان این است که پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانیم و 2 تصفیه‌خانه بن و فرادنبه را وارد مدار کنیم، اضافه کرد: موفق شدیم چند پروژه جدید فاضلاب را در استان تعریف کنیم و ردیف بودجه بگیریم.

بیگلری با بیان اینکه پروژه راه‌اندازی شبکه فاضلاب سورشجان، باباحیدر و روستاهای بین‌راه شامل فیل‌آباد، عیسی‌آباد، کوران و شهر اردل ردیف‌دار شده و از 2 سال گذشته عملیات اجرایی آغاز شده است، اظهار داشت: و با افتتاح پروژه‌های گندمان، لردگان و بلداجی در آینده شهرهای جدید را وارد مدار خواهیم کرد.

اتصال 5 شهر شهرستان کیار به شبکه جمع‌آوری فاضلاب استان

وی با اشاره به اینکه بنا داریم در 5 شهر شهرستان کیار شامل شلمزار، دستنا، ناغان و دشتک و روستاهای بین راه مانند جعفرآباد و سلما شبکه جمع‌آوری فاضلاب را اجرا کنیم، گفت: درحال حاضر به دنبال گرفتن ماده 23 و ردیف بودجه برای این پروژه‌ها هستیم.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول