اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حزب لیبرال دموکرات انگلیس خواستار تحقیق در زمینه پاسخ کُند لندن به بحران کرونا شد

رهبر موقت حزب لیبرال دموکرات انگلیس، تحقیقاتی مستقل و رسمی درخصوص پاسخ کُند دولت به شیوع ویروس کرونا را خواستار شد.

حزب لیبرال دموکرات انگلیس خواستار تحقیق در زمینه پاسخ کُند لندن به بحران کرونا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب لیبرال دموکرات انگلیس روز چهارشنبه، انجام تحقیقاتی درباره نحوه عملکرد دولت این کشور در مبارزه علیه شیوع ویروس کرونا را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «اد دیوی» رهبر موقت این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اکنون که در حال گذر از این بحران هستیم، یقیناً نیاز به تحقیقاتی مستقل جهت بررسی رسمی پاسخ دولت به این همه‌گیری جهانی وجود دارد».

وی افزود: «این تحقیقات باید از بیشترین قدرت ممکن برخوردار باشد تا شکست شوکه‌آور [در تأمین] تجهیزات محافظتی و پاسخ کند دولت برای دستیابی به حقیقت و دادن فرصت به بوریس جانسون برای پاسخ به سوالات جدی موجود در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد».

پیش از دیوی، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر نیز گفته بود پاسخ دولت به این بحران کند بوده و این مسئله باید مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر «نایجل فاراژ» رهبر حزب «برگزیت» از جانسون درخواست کرد به‌طور جدی‌تر به مقابله با کرونا بپردازد و «مت هنکاک» وزیر بهداشت دولتش را اخراج کند.

گفته می‌شود آمار واقعی قربانیان ویروس کرونا در انگلیس ۴۰ درصد بیشتر از چیزی است که آمار رسمی دولت نشان می‌دهد زیرا وزارت بهداشت این کشور تنها موارد فوت در بیمارستان‌ها را اعلام می‌کند.

نشریه «فایننشال تایمز» در این خصوص نوشته است، تحلیل داده‌های دفتر آمار ملی دولت انگلیس نشان می‌دهد ویروس کرونا تا کنون منجر به مرگ بیش از ۴۱ هزار انگلیسی شده است.

علاوه بر شبهاتی که در خصوص آمار واقعی موارد فوت در اثر ابتلا به «کووید-۱۹» در انگلیس وجود دارد، دولت به کوتاهی در خصوص تأمین تجهیزات محافظتی برای کادر درمانی نیز متهم شده است.

همچنین وزارت بهداشت انگلیس در انجام آزمایش ابتلا به ویروس کرونا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار ضعیف عمل کرده است.

روزنامه «میرر» اخیراً در این خصوص نوشته است:‌ «افرادی که در این زمینه مسئول هستند باید پاسخگوی مرگ غیرضروری مردم [انگلیس] باشند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول