اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

بدهی چشمگیر کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی در سال‌های 91 تا 94+جدول

براساس آمارهای مرکز پژوهش‌های مجلس، از حدود 600 هزار میلیارد ریال حق بیمه‌ای که کارگاه‌ها باید در سال 1394 به سازمان تامین اجتماعی می‌پرداختند تنها حدود 350 هزار میلیارد ریال آن به صورت نقدی وصول شده است.

بدهی چشمگیر کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی در سال‌های 91 تا 94+جدول

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در گزارشی که اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره سازمان تامین اجتماعی منتشر شده، تاکید شده است: نباید اینگونه تصور کرد که تفاوت بین حق بیمه نقدی و حق بیمه با لحاظ تعهدی تنها مربوط به بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است.

در بخشی از گزارش بازوی کارشناسی مجلس آمده است: «بخش قابل توجهی از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی مربوط به بدهیکارفرمایان است. در جدول 6 حق بیمه‌های نقدی و کل حق بیمه‌ها (با لحاظ درآمدهای تعهدی) آورده شده است. همانطور که مشاهده می‌شود، ردیف ششم مربوط به
همان «حق بیمه و مستمری سهم دولت» (همان حق بیمه بدهی سهم دولت) است که معادل نقدی ندارد. با این حال علاوه بر بدهی دولت مشاهده می‌شود که کارفرمایان نیز بدهی قابل توجهی به سازمان تأمین اجتماعی دارند. برای این منظور توجه کنید که از حدود 600 هزار میلیارد ریال حق بیمه‌ای که کارگاه‌ها باید در سال 1394 می‌پرداختند تنها حدود 350 هزار میلیارد ریال آن به صورت نقدی وصول شده است و مابقی، بدهی کارگاه‌ها به تأمین اجتماعی است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول