اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مؤمنانه| از مشارکت قهرمانان جهانی تا احداث مسکن برای مددجویان

دل‌های بزرگ این روزها، رزمایش «کمک مومنانه» را میزبانی می‌کنند؛ از آماده کردن سبدهای غذایی گرفته تا ساخت خانه برای نیازمندان تنها بخشی از طرحی است که بسیج و سپاه اولین لبیک را به برگزاری آن دادند و به سرعت صف مشتاقان خدمت به کشور پر شد.

کمک مؤمنانه| از مشارکت قهرمانان جهانی تا احداث مسکن برای مددجویان

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| این روزها یک ایران دست به دست هم داده‌اند تا در رزمایش همدلی و مواسات، گره‌گشای کار هموطن باشند و با هر آنچه که در توان دارند، بخشی از فشارهای ناشی از شیوع کرونا در خانواده‌ها را کاهش دهند.

حُسن رزمایش کمک مومنانه در این است که این طرح، محدود به مسائل مادی نیست و تا همین جای کار، کمک‌های معنوی گره‌های بزرگی را باز کرده است. یازدهمین روز از اجرای فاز نخست این طرح در حالی می‌گذرد که آرام آرام گروه‌های زیادی در حال پیوستن به رزمایش «کمک مومنانه» هستند، به نحوی که بسیاری از خیران و گروه‌های عام المنفعه مشتاقانه فعالیت‌های خود را زیر مجموعه این رزمایش پیگیری می‌کنند.

 یازدهمین روز از اجرای فاز نخست این طرح در حالی می‌گذرد که آرام آرام گروه‌های زیادی در حال پیوستن به رزمایش «کمک مومنانه» هستند، به نحوی که بسیاری از خیران و گروه‌های عام المنفعه مشتاقانه فعالیت‌های خود را زیر مجموعه این رزمایش پیگیری می‌کنند

شاید چند ماه قبل اگر می‌شنیدیم که خانواده‌ای به جای برگزاری مراسم ترحیم برای عزیز  درگذشته خود، یا برگزاری مراسم عروسی برای فرزندان دلبندشان، مواد ضدعفونی، ماسک یا بسته‌های غذایی خریده و هدیه است؛ تعجب می‌کردیم و شاید به قضاوت کار آنها می‌نشستیم اما اکنون می‌دانیم که بعد از توزیع همان بسته‌های بهداشتی، چقدر برای آمرزش روح عزیز درگذشته دعا شده و چه برکتی در زندگی نوعروسان و نودامادان جاری و ساری شده است.

تا چند صباح قبل کار دانش‌آموزان فقط درس خواندن بود تا آینده ساز کشور باشند اما این روزها، دانش‌آموزان در حال برگزاری امتحانی فراتر از کتاب‌های درسی هستند. امتحانی که عزت کشور را رقم می‌زند؛ تعداد کارگاه‌های خدمت رسان که در روزهای اخیر با همت دانش‌آموزان و دانشجویان به نیت سلامتی مردم راه‌اندازی شده و به خوبی مدیریت می‌شود کم نیست.

این روزها پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، آغاز شد، تمام اقشار مردم پای کار آمده‌اند. 

دل‌های بزرگ این روزها، رزمایش «کمک مومنانه» را میزبانی می‌کنند؛ از آماده کردن سبدهای غذایی و بسته‌های بهداشتی گرفته تا ساخت خانه برای نیازمندان و کمک به تحصیل دانش‌آموزان تنها بخشی از طرحی است که بسیج و سپاه اولین لبیک را به برگزاری آن دادند و به تدریج مردم، نهادهای مختلف و دستگاه‌های زیادی به آن پیوستند. 

 

مشارکت قهرمانان جهانی تیراندازی و دو‌و‌میدانی در رزمایش کمک مؤمنانه

ورزشکاران هم در پی اجرای فرمایش‌های مقام معظم رهبری پیرامون کمک مومنانه وارد میدان خدمت رسانی شدند.

سید‌رمضان صالح‌نژاد و خردمند حیدری قهرمانان جهانی تیراندازی و دو‌و‌میدانی از جمله ورزشکارانی هستند، که برای مشارکت در رزمایش کمک مؤمنانه سوادکوه اعلام آمادگی کردند.

سید‌رمضان صالح‌نژاد نیز که سابقه حضور در چند پارالمپیک و کسب بیش از 80 مدال جهانی، آسیایی و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد با بیان اینکه نوع‌دوستی ملت ایران در جهان بی‌نظیر است و ملت ایران در حوادث و رخداد‌ها به هم کمک می‌کنند، گفت: مردم در طرح کمک‌مؤمنانه که مقام معظم رهبری آن را بیان کردند با مشارکت مردمی و تهیه و توزیع سبد کالا مشارکت کردند که قابل تقدیر است.

وی افزود: با توجه به وقفی‌بودن باشگاه صالح و استفاده از کمک خیرین در ماه مبارک رمضان، بسته‌های غذایی و بهداشتی را تقدیم معلولان جسمی و حرکتی خواهیم کرد.

 

 

خردمند حیدری که دارای عناوین جهانی در رشته دو‌و‌میدانی است و تمرینات وی در سطح شهر‌های سوادکوه به عنوان الگو برای جوانان و نوجوانان مطرح است در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، گفت: به عنوان یک ورزشکار برای کمک مؤمنانه برای افراد نیازمند در رزمایش مشارکت کردم.

وی افزود: مشارکت در کمک مؤمنانه که فعالیت معنوی و مورد اشاره مقام معظم رهبری است را به عنوان وظیفه وتکلیف انجام دادم.

توزیع40 هزار بسته معیشتی توسط سپاه آذربایجان شرقی و خیران

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا با بیان اینکه فردا مرحله اول رزمایش کمک مومنانه است و مرحله دوم نیز در شب میلاد کریم اهل بیت(ع) و امام حسن (ع) برگزار می‌شود، اطهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان و به همت بسیجیان و خیرانِ استان 40 هزار بسته معیشتی فردا پنجشنبه توزیع می‌شود.

محمد اسکندری خاطرنشان کرد: قبل از این و در هفته‌های گذشته بیش از 52 هزار بسته معیشتی توسط سپاه عاشورا در مناطق محروم استان توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: نحوه حضور جوانان، گروه‌های جهادی و خیرین برای مقابله با ویروس کرونا و آن جلوه‌های ایثار که در بیمارستان‌ها رقم خورده و آن عشق ویژه‌ای که به این خدمت جهادگران سلامت در جای جای استان آذربایجان‌شرقی و کشور ابراز می‌شود، ویژگی‌های است که نمونه آن را در هیچ جای دنیا نمی‌توان مشاهده کرد.

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان تاکستانی در طرح کمک مومنانه

دانش‌آموزان بسیجی شهرستان تاکستان با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در منزل یکی از والدین، اقدام به دوخت ماسک و تهیهٔ بسته‌های ارزاق ویژهٔ نیازمندان منطقه کرده و در رزمایش کمک‌ مؤمنانه شرکت کردند.

طیبه تخت‌فیروزه، مسؤول بسیج دانش‌آموزی شهرستان تاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: به همت بسیج دانش‌آموزی شهرستان تاکستان، کارگاه تولید ماسک توسط 14 دانش‌آموز بسیجی و 25 نفر از مادران آنان در منزل یکی از دانش‌آموزان بسیجی راه‌اندازی شده است.

 

وی افزود: این کارگاه از تاریخ 7 فروردین آغاز به‌کار کرده و تاکنون دانش‌آموزان و والدین آنان موفق به دوخت 18 هزار ماسک شده‌اند که این ماسک‌ها بین نیازمندان منطقه توزیع شده است.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی شهرستان تاکستان اظهار کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک مؤمنانه، آماده کردن سبدهای غذایی و تهیهٔ شش رأس گوسفند قربانی و ذبح و توزیع آن میان خانوادهٔ دانش‌آموزان نیازمند شهرستان نیز توسط دانش‌آموزان بسیجی منطقه و والدین آن‌ها و با کمک خیرین انجام شده است.

شناسایی بیش از 50 هزار نفر در طرح کمک مؤمنانه در قزوین

نوعروسرئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: بیش از 50 هزارنفر در طرح کمک مؤمنانه توسط اقشار بسیج شناسایی شده‌اند.

 

 

جمع‌آوری 48 میلیون تومان، در قالب طرح کمک مؤمنانه در زنجان

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و اجرای کمک مومنانه، بسیج فرهنگیان نیز فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: بسیج فرهنگیان از بدو اجرای این طرح 48 میلیون تومان در قالب بسته‌های غذایی و اجاره بها کمک می‌کند.

یوسف دولتیاری  با بیان اینکه 57 گروه جهادی توسط بسیج فرهنگیان ساماندهی شده است، عنوان کرد: در این گروه‌های جهادی 315 نفر فعالیت داشتند.

توزیع 500 بسته معیشتی در ابهر

به همت گروه‌های جهادی، بسیج و خیرین 500 بسته غذایی در قالب طرح مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه بین نیازمندان شهرستان ابهر توزیع شد.

 

مسؤول کمیته مطالبات و پیشگیری ستاد کرونا شهرستان ابهر  با بیان اینکه در توزیع این

در توزیع کمک‌های مردمی، حریم خصوصی نیازمندان و کرامت انسانی آنان مدنظر قرار می‌گیرد و اقلام حمایتی تا حد ممکن به صورت ناشناس و در خفا بین این خانوارها توزیع می‌شود

اقلام و دیگر کمک های مردمی، حریم خصوصی نیازمندان و کرامت انسانی آنان مدنظر قرار می‌گیرد، افزود: اقلام حمایتی تا حد امکان به صورت ناشناس و در خفا بین این خانوارها  توزیع می‌شود.

سید قاسم موسوی با بیان اینکه این طرح در راستای کاهش همپوشی فعالیت نهادهای خیری انجام می‌شود، عنوان کرد: 500 بسته غذایی شامل اقلام مختلف غذایی از جمله 10 کیلوگرم برنج، مرغ، گوشت، سویا، دستمال کاغذی و ... به مبلغ 250 هزار تومان تهیه شده است.

 

موسوی تاکید کرد: تهیه و توزیع این بسته‌ها تا پایان بیماری کرونا و به منظور کاهش فشار بر خانواده‌ها ادامه پیدا می‌کند.

فعالیت قرارگاه فضای مجازی سپاه در راستای رزمایش کمک مومنانه

مسؤول سازمان فضای مجازی بسیج لرستان گفت: قرارگاه فضای مجازی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در راستای لبیک به بیانات مقام معظم رهبری درمورد کمک مومنانه، فعالیت خود را از 22 فروردین آغاز کرده است.

علی رشنو تصریح کرد: برای به صحنه آوردن کمک‌های مومنانه مردم در جهت حمایت از نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از بیماری کرونا همه نیروهای فعال در فضای مجازی بسیج استان با همه توان پای کار آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در رزمایش کمک مومنانه اعضای شبکه مردمی سایبری انقلاب در سراسر استان، تیم‌های تولید محتوای دیجیتال بسیج، تیم های رسانه‌ای و خبری جهت بهتر برگزار شدن این رزمایش روزانه نسبت به انعکاس کمک‌های مردمی صورت گرفته در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

کمک 2.1 میلیارد ریالی به خانواده زندانیان در جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: بالغ بر دو میلیارد و 111میلیون ریال به خانواده‌های زندانیان نیازمند شهرستان جیرفت در آستانه ماه مبارک رمضان کمک شد.

حسین سلامی اظهار داشت: ۱۱۱میلیون تومان کمک‌های نقدی در قالب کارت‌های بانکی دو میلیون ریالی طراحی شده و تا ماه مبارک رمضان به‌صورت حضوری به خانواده‌های زندانیان نیازمند تقدیم خواهد شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت عنوان داشت: در این کمک مومنانه همچنین ۶۰۰ بسته سبد مواد غذایی  به ارزش بالغ بر۱۰۰ میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند زندانیان این شهرستان توزیع شد.

تهیه 2 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان تفرش
فرمانده سپاه شهرستان تفرش نیز در باره اجرای رزمایش کمک مومنانه در این شهرستان اظهار داشت: در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه تاکنون ۳۰۰ بسته مواد غذایی توزیع و بیش از ۲۰۰۰ بسته نیز هدف‌گذاری شده که با کمک نهادها و سازمان‌های مختلف و توافق جمعی در شهرستان توزیع خواهد شد.

 

صادقی خاطرنشان کرد: ضدعفونی اماکن، مساجد و روستاها از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با کرونا بوده است.

برگزاری 10 طرح «مؤمنانه» در سیریک

امام جمعه شهرستان سیریک با بیان اینکه سیریک برای برگزاری و تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب در رزمایش بزرگ مواسات و همدلی آماده می‌شود، گفت: پس از سخنان رهبری در خصوص کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا، جلسات متعددی در شهرستان برگزار و تمام تلاش برای تحقق فرمان رهبری به کار گرفته شده است.

حجت‌الاسلام حسن حیدری بیان کرد: با کمک گروه‌های جهادی و مؤسسات خیریه و همراهی ارزشمند مردم شهرستان، ۱۰ طرح مؤمنانه در رزمایش گسترده مواسات و همدلی در نظر گرفته شده است که به‌زودی اجرایی خواهند شد.

 

توزیع 22 هزار سبد معیشتی توسط سپاه جواد الائمه خراسان شمالی

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با اشاره به آغاز توزیع سبدهای معیشتی رزمایش مواسات در استان از پنج‌شنبه گفت: در نخستین مرحله اجرای این طرح بالغ‌بر ۶ هزار و ۴۵۰ بسته و درمجموع ۲۲ هزار بسته معیشتی از سوی سپاه استان به نیازمندان اعطا می‌شود.

سردار ابوالقاسم چمن از آمادگی مجموعه‌های مختلف برای دریافت موج همدلی و مواسات مردم خبر داد و افزود: نخستین محموله هدایای فرمانده کل سپاه پاسداران به همراه کمک‌های مردمی و گروه‌های مختلف در مصلی امام خمینی بجنورد به‌صورت رزمایش آماده‌سازی می‌شود.

 

وی تعداد بسته‌های پیش‌بینی‌شده از سوی سپاه در استان را بالغ‌بر ۶ هزار و ۴۵۰ مورد در مرحله نخست ذکر کرد و افزود: مجموع بسته‌های در نظر گرفته‌شده از سوی سپاه برای جامعه هدف در استان ۲۲ هزار بسته و سبد کالای ۳۰۰ هزارتومانی است.

چمن درباره جامعه هدف بسته‌های کالای سپاه استان گفت: هرکدام از مجموعه‌های

مجموعه‌های مختلف عضو در قرارگاه مواسات جامعه هدفی را برای کمک‌های مختلف و سبدهای کالایی خود در نظر دارند که بر اساس تقسیم‌بندی انجام‌شده، برای نیازمندانی که تحت پوشش هیچ‌کدام از نهادهای حمایتی و همچنین مجموعه‌های دیگر نباشد در نظر گرفته‌شده است

مختلف عضو در قرارگاه مواسات جامعه هدفی را برای کمک‌های مختلف و سبدهای کالایی خود در نظر دارند که بر اساس تقسیم‌بندی انجام‌شده، نیازمندانی که تحت پوشش هیچ‌کدام از نهادهای حمایتی و همچنین مجموعه‌های دیگر نباشد در نظر گرفته‌شده است.

احداث 9 واحد مسکن مددجویی توسط سپاه آستارا

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا با بیان اینکه در روزهای اخیر به ۲۵۰ نفر از افراد محروم و بی‌بضاعت ویزیت و تزریقات رایگان ارائه شده است، افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته قرار است دوهزار و ۵۳۰ بسته معیشتی در قالب رزمایش‌های مختلف در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شود.

 

سرهنگ پاسدار جهان‌بخش آرمان اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه را در سه مرحله و مقدار کمک‌های نقدی جمع‌آوری‌شده را بیش از ۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: مرحله اول این طرح اوایل ماه مبارک رمضان، مرحله دوم آن ۱۴ و ۱۵ رمضان و مرحله سوم آن عید سعید فطر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی احداث مسکن ۹ نفر از مددجویان تحت‌پوشش بهزیستی را متقبل‌شده که کلنگ پنج واحد آن با اعتباری بالغ‌بر ۳۵۰ میلیون تومان زمین زده است، گفت: مساحت هر یک از واحدها ۵۰ مترمربع است که تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

توزیع ۲۵۰هزار بسته معیشتی توسط سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران گفت: در نخستین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه ۲۵۰هزار بسته معیشتی حمایتی به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان‌های استان تهران توزیع می‌شود.

سردار حسن حسن‌زاده با بیان اینکه رزمایش کمک مؤمنانه در دو مرحله انجام خواهد شد، ادامه داد: برای اولین مرحله از این رزمایش ۲۵۰هزار بسته معیشتی و حمایتی در سطح استان در نظر گرفته شده که در مراسمی روز پنج‌شنبه ۱۱۰هزار بسته توزیع و مابقی بسته‌ها نیز تا روز شنبه برای شهرستان‌ها ارسال خواهد شد.

فرمانده سپاه استان تهران اضافه کرد: همزمان با اجرای این رزمایش، قربانی یک هزار و ۱۰۰ رأس گوسفند نیز برای طرح کمک مؤمنانه در حال انجام است که تاکنون نیمی از آن صورت گرفته و روز پنج‌شنبه نیز در مراسم توزیع بسته‌ها ۱۱۰ رأس دام قربانی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته حمایتی حدود ۳۸۰ هزار تومان برآورد شده است، ابراز داشت: در این بسته‌ها مواد بهداشتی شامل ژل و محلول ضدعفونی کننده، مواد شوینده، دستمال کاغذی و سایر وسایل بهداشتی همچنین ۱۱قلم مواد غذایی شامل روغن، رب، ماکارونی، تن ماهی، عسل، خرما، پنیر، قند، شکر، چای و برنج قرار دارد.

سردار حسن زاده تصریح کرد: برای مرحله دوم طرح کمک مؤمنانه در نیمه دوم ماه مبارک رمضان اقدام می‌کنیم و تلاش داریم معادل همین تعداد بسته نیز در مرحله دوم تهیه و توزیع شود.

هزینه برگزاری مراسم‌های فوت‌شدگان برای کمک مؤمنانه

امام جمعه پل‌سفید سوادکوه تجمیع کمک‌های مردمی در رزمایش مؤمنانه و هزینه برگزاری مراسم‌های فوت‌شدگان برای آن را خواستار شد و گفت: خانواده‌هایی که بستگان و اقوام خود را در زمان کرونا از دست دادند، هزینه برگزاری مراسم را به حساب تعیین‌شده شهرستانی کمک مؤمنانه واریز کنند.

حجت الاسلام حسن قربانیخواستار مشارکت گسترده مردم در کمک مؤمنانه برای واریز کمک‌های نقدی با نام قرار‌گاه پشتیبانی رزمایش کمک مؤمنانه شهرستان سوادکوه شد و خاطر نشان کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در این طرح برای ماه رمضان در ۳ مرحله به خانواده‌های جامعه هدف اهدا می‌شود.

رزمایش کمک مومنانه در بندر امام خمینی(ره) 

فرمانده سپاه بندر امام خمینی(ره) گفت: نخستین مرحله رزمایش کمک مومنانه با هدف یاری رساندن به آسیب دیدگان از کرونا در بندر امام خمینی(ره) آغاز شد.

 

یاسر زکی زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: نخستین مرحله رزمایش کمک مومنانه با هدف یاری رساندن به اقشار ضعیف و آسیب دیدگان از ویروس کرونا با توزیع 1100 بسته غذایی شامل برنج، روغن، رب، تن ماهی و... آغاز شد.

وی افزود: این رزمایش با همکاری و کمک بخشداری، انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل، پایگاه‌های مقاومت بسیج، گروه‌های جهادی و دفتر امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در حال انجام است.

توزیع 1005 سبد کالا بین دانش‌آموزان توسط بسیج دانش‌آموزی حضرت زینب در رفسنجان

مسئول حوزه بسیج دانش‌آموزی خواهران حضرت زینب (س) رفسنجان گفت: با کمک خیران و به همت حوزه بسیج دانش‌آموزی حضرت زینب (س) یک هزار و 5 سبد غذایی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

 

فتحیه محمدی ادامه داد: اکنون که زمان یاری به این خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌هایی که یک یا چند فرزند دانش‌آموز دارند، است، به همت خیران شهرستان و همچنین اعضای شورای بسیج دانش‌آموزی به تعداد یک هزار و 5 سبد کالا هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان تهیه و پس از شناسایی دانش‌آموزان نیازمند به دست‌شان رساندیم.

به گفته سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

گزارش: کبری خوانساری

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول