اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز فعالیت سامانه بارشی با رگبار و وزش باد در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از ورود و فعالیت سامانه بارشی با بارش‌های رگباری، وزش باد و کاهش دما به استان خبر داد و گفت: کشاورزان و باغداران هشدارهای متناسب با این شرایط جوی را
جدی گرفته و انجام اقدامات لازم را مد نظر داشته باشند.

آغاز فعالیت سامانه بارشی با رگبار و وزش باد در زنجان

رسول همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از ورود سیستم بارشی از امروز به استان خبر داد و اظهار کرد: فعالیت این سامانه تا پایان روز یکشنبه در اغلب مناطق استان به ویژه شرق و جنوب ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و احتمال تگرگ را از پیامدهای فعالیت سامانه وارد شده به استان دانست و افزود: توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای  انجام تمهیدات لازم در این شرایط جوی اعلام شده است.

وی آمادگی لازم برای راه‌اندازی سامانه‌های ضد تگرگ در باغات، محافظت از تاسیسات کشاورزی بویژه گلخانه‌ها با توجه به بارش‌های رگباری، تگرگ و وزش باد شدید، محافظت از نهال‌های تازه غرس شده، خودداری از چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، خودداری از ورود دام به مناطق مرتفع با توجه به بارندگی و احتمال وقوع صاعقه، خودداری از عملیات سمپاشی و محلول پاشی مزارع، عدم استقرار کندوها در مسیرهای سیلابی، ماندابی و در مجاورت رودخانه‌های فصلی، استقرار کندوها بالاتر از سطح زمین برای جلوگیری از آبگرفتگی و جلوگیری از ورود سیلاب و بارندگی به استخرهای پرورش ماهی را از جمله توصیه‌های هواشناسی در این شرایط جوی اعلام کرد.

همتی تاکید کرد: با توجه به رخداد رعد و برق کشاورزان، باغداران و ... در زمان رخداد رعد و برق از درختان تک و بلند، تپه‌ها ، تیرک‌ها، سیم‌های برق هوایی، فنس‌ها، لوله‌های فلزی آب ، مناطق و علفزارهای مرطوب و جویبارها و مکان‌های پرآب و رودخانه‌ها دور شده و حتی الامکان فاصله بگیرند. 

مدیرکل هواشناسی استان زنجان نفوذ گرد و غبار و کاهش دما طی امروز و فردا را از دیگر پدیده‌های جوی استان در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی فعال در استان اعلام و تصریح کرد: با این شرایط آبگرفتگی معابر و خسارت به تاسیسات شهری و روستایی محتمل است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول