اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: مصادره اراضی تابع حرم ابراهیمی دزدی و قلدربازی صهیونیست‌هاست

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اقدام رژیم صهیونیستی در تصرف اراضی تابع مسجد ابراهیمی را «قلدربازی» و «دزدی» صهیونیست‌ها توصیف کرد.

حماس: مصادره اراضی تابع حرم ابراهیمی دزدی و قلدربازی صهیونیست‌هاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، امروز (چهارشنبه)، پس از آنکه «آویخای مندلبلیت» مشاور قضایی دولت رژیم صهیونیستی با تصرف اراضی متعلق به مسجد ابراهیمی در «الخلیل» (جنوب کرانه باختری) و بکارگیری آنها برای پروژه‌های یهودی‌سازی و شهرک‌سازی به بهانه توسعه موافقت کرد، این اقدام را «قلدربازی» و «دزدی» صهیونیست‌ها قلمداد کرد.

 اراضی مذکور تحت اداره اوقاف فلسطین بوده است و دست‌اندازی بر آن به بهانه نوسازی محل و قابل استفاده بودن برای معلولان صهیونیست و گردشگران خارجی تصویب شده است.

در همین ارتباط،‌ اداره اوقاف فلسطین بهانه‌های رژیم صهیونیستی را رد و اعلام کرده است: تصویب این طرح تجاوز آشکار به مالکیت ویژه مسلمانان بر مسجد ابراهیمی و موقوفات متعلق به آن می‌باشد.

«حسام ابوالرب» معاون وزارت اوقاف فلسطین در همین زمینه گفت: تجاوزهای کابینه اشغالگر و توجیهات قانونی آن  در راستای سیاست‌های این اشغالگر غاصب است و منجر به محروم شدن مسجد ابراهیمی از موقوفات و اراضی‌اش می‌شود تا این وقف‌ها در خدمت پس‌مانده‌های شهرک‌نشین باشد.

ابوالرب در ادامه از یونسکو درخواست کرد، جلوی این تجاوزهای رژیم صهیونیستی را که با سوءاستفاده از شیوع کرونا صورت می‌گیرد، بکیرد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول