اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آغاز تولید فیلم در سوئد و دانمارک تحت قوانین جدید کرونایی

فیلمبرداری تولیدات سینمایی و تلویزیونی در سوئد و دانمارک به حالت پیش از بحران کرونا بازگشت.

آغاز تولید فیلم در سوئد و دانمارک تحت قوانین جدید کرونایی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، فیلمبرداری تولیدات سینمایی و تلویزیونی در سوئد و دانمارک تحت یک سری قوانین پیشگیرانه مرتبط با بحران ویروس کرونا از سر گرفته شد.

فیلمبرداری تولیدات سینمایی و تلویزیونی در سوئد و دانمارک به حالت پیش از بحران کرونا بازگشت.

اگرچه سوئد برخلاف دیگر کشورهای سراسر جهان شرایط قرنطینه و محدودیت های خاص بحران شیوع ویروس کرونا را در کشور اعمال نکرد اما در کنار دانمارک جزء اولین کشورهای اروپایی بود که دستورالعمل هایی ویژه دولت برای شروع مجدد تولید را تعریف کرد.

این اقدامات در یک سند آنلاین با عنوان راهنمای فیلم نوردیک، توسط تالیف شده است. این دستورالعمل بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از نهادهای دولتی سوئد و دانمارک تحریر شده است.

بنابر این دستورالعمل، فیلمبرداری با حداکثر جمعیت ۵۰ نفری در سوئد مجاز خواهد بود درحالیکه دانمارک که از ۱۶ ماه مارس محدودیت های شدیدی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال کرده بود، از ۱۴ آوریل مجوز ادامه تولید فیلم را صادر کرده است.

در دستورالعمل فیلم نوردیک ضمن پیش بینی کاهش نرخ تولید به میزان ۱۰ درصد، به منظور رعایت شرایط فاصله گذاری اجتماعی، بر کم کردن تعداد خدمه تولید فیلم ضمن حصول اطمینان از تداوم تولید در بخش های مختلف پروژه فیلمسازی تاکید شده است.

برای فیلمبرداری صحنه های داخلی «هر شخص باید چهار متر مربع با دیگری فاصله داشته باشد، و فیلمبرداری صحنه های جمعیتی بزرگ فعلاً از این مسئله خارج است.

فیلمبرداری در صحنه های پرجمعیت همچون لوکِیشن های کلیسا که در آن نتوان  فاصله گذاری اجتماعی را به شکل مطلوب رعایت کرد، غیرمسئولانه تلقی می شود ، زیرا خطر ابتلا به ویروس بسیار زیاد است.

در بخش فیلمبرداری لوکِیشن ها، سوئد مجوز کلی فیلمبرداری در اماکن عمومی را صادر کرده اما دانمارک صدور مجوز را بر مبنای موردی تعیین کرده است.

در حال حاضر کشور دانمارک طرح قرنطینه را به صورت جزئی و تنها به مدارس، محیط های کاری عمومی غیر ضروری، رستوران ها و سالنهای سینما محدود کرده است. در حالیکه در سوئد مدارس، رستوران ها و محل کار همچنان باز هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول