اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جوانان وارد عرصه محرومیت‌زدایی شوند/ قرارگاه‌های جهادی در روستاها تشکیل شود

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به ضرورت توجه به وضعیت نا به سامان مناطق محروم به ویژه در روستاها، گفت: لازم است مجموعه‌های مردمی به ویژه جوانان وارد عرصه محرومیت‌زدایی شده و قرارگاه‌های جهادی تشکیل دهند.

جوانان وارد عرصه محرومیت‌زدایی شوند/ قرارگاه‌های جهادی در روستاها تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در دیدار با دبیر و نایب دبیر «موسسه آوای جوانان پویا» با اشاره به اینکه حضور جوانان در عرصه‌های اجتماعی از جمله رویش‌های انقلاب به شمار می‌رود، اظهار کرد: به برکت نظام اسلامی ماست که جوانان با فداکاری جوانی خود را پای کمک به نیازمندان و محرومان می‌گذارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب چندین بار به افق‌های روشن کشورمان تاکید کرده‌اند، افزود: این امید و اطمینان رهبری به آینده کشور ناشی از ایمان به توانمندی، صلابت، تعهد و حضور در صحنه جوانان است.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در جریان مبارزه با شیوع کرونا نیز این جوانان بودند که پا به پای مسوولان و سایر اقشار جامعه تلاش کردند، خاطرنشان کرد: در جریان تلاش‌ها و اقدامات سازمان‌های مردم نهاد جوانان بودم و چندین بار در جلسات مختلف از آنها تمجید کردم.

ترابی با اشاره به اینکه پس از پایان موضوع بیماری کرونا و عبور از این چالش باید فکری اساسی برای محرومیت‌زدایی در منطقه گنبدکاووس کنیم، ادامه داد: این منطقه دارای محرومیت‌ها و عقب‌افتادگی‌های تاریخی است که تنها با اعتبارات و نگاه‌های موردی اداری و دولتی رفع نخواهد شد.

* ستاد پشتیبانی قرارگاه‌های جهادی تشکیل شود

وی با تاکید بر رسالت همه جوانان برای ساختن شهرستان گنبدکاووس با انبوهی از تاریخ و تمدن پرافتخار، تصریح کرد: به نظر بنده باید از ظرفیت جوانان در مسیر محرومیت‌زدایی به ویژه در روستاهای شهرستان گنبدکاووس که نزدیک به 180 روستا و نقطه جمعیتی می‌رسد استفاده کرد.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه روستاها محور توسعه پایدار و تولید در عرصه‌های مختلف هستند، اضافه کرد: هر قدر رسیدگی به روستاها و مشکلات مردم کمتر شود طبیعتا علاوه بر کاهش تولید و امنیت پایدار غذایی شاهد حاشیه‌نشینی و عواقب اجتماعی آن نیز خواهیم بود که به مراتب هزینه‌های سنگین‌تری از رسیدگی به مشکلات فعلی روستائیان را دارد.

ترابی با اشاره به اینکه از جوانان فعال در حوزه‌های مختلف تقاضا دارم با راه‌اندازی قرارگاه جهاد سازندگی به صورت جدی به مشکلات روستاها رسیدگی کنند، گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران ستاد پشتیبانی نیز برای این قرارگاه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول