اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

قصه سریال‌های رمضانی| اختراعات «جواد» در فصل سوم «بچه مهندس»/ بازگشت «صورت زخمی»!

شخصیت «جواد جوادی» حالا یکی از شخصیت‌های آشنای مخاطبان تلویزیونی است که سومین فصل زندگیش قرار است در رمضان امسال از شبکه دو پخش شود. او این بار مخترع شده است و دست به اختراع های علمی می‌زند.

قصه سریال‌های رمضانی| اختراعات «جواد» در فصل سوم «بچه مهندس»/ بازگشت «صورت زخمی»!

** خبرگزاری فارس-گروه رادیو و تلویزیون: دو سال پیش شبکه دو سریالی به نام «بچه مهندس» را روانه آنتن رمضانی خود کرد. سریالی که با بیان دغدغه های متفاوتی از اجتماع پیرامون با حضور چند بازیگر کودک کلید خورد و به محبوبیت رسید. اما این سریال تنها برای یک فصل ساخته نشده بود و ادامه آن در دو برهه زمانی متفاوت با فصل یک نیز تولید شد. فصل سه این سریال قرار است در شب های ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه دو سیما بروی آنتن رود. علی غفاری کارگردانی، حسن وارسته و امیر شاداب نویسنده و سعید سعدی تهیه کنندگی این سریال را به عهده دارند.

** قصه کودکان بی سرپرست همیشه جذاب است

قصه های مربوط به کودکانی که از نوزادی در یتیم خانه یا همان پرورشگاه بزرگ شده و در آنجا زندگی می کنند یکی از قصه های پر چالش و البته جذاب برای تبدیل به رمان، سریال و یا فیلم سینمایی است و در این سالها نمونه هایی از این آثار را خوانده و دیده اید. مشهورترین اینها رمان «بابا لنگ دراز» است که نسخه انیمیشنی آن هم ساخته شده است و به یکی از کارتن های شاخص ژاپنی بدل شد.

 

** علاقه جواد به کارهای فنی

اما داستان «بچه مهندس» حکایت نوزاد پسری است که در یک شب بارانی توسط مادرش به یکی از مسئولین پرورشگاه سپرده می شود. همین شروع قصه پسری است که بعدها نام جواد جوادی برایش انتخاب می شود. جواد از همان ابتدا به کارهای فنی علاقه بسیاری داشت تا جایی که با تشویق یکی از مربی هایش دوچرخه ای برای خود ساخت.

**حضور سه کودک با استعداد، جذابیت فصل یک

یکی از نقاط قوت فصل ابتدایی این سریال حضور و بهره گیری از سه بازیگر کودک به جای بازیگران اصلی بود. یونا تدین، نیوشا علیپور و آریا نرج آبادی از سه بازیگر اصلی این سریال بودند. تلویزیون در تهیه و تولید این سریال تابوی حضور کودکان در سریال ها را شکست و یک سریال 30 قسمتی را البته با هدایت کارگردان و تهیه کننده به دست سه کودک بازیگر سپرد.

** «یونا تدین»؛ سوپراستار سریال بچه مهندس

یونا تدین با اینکه از یک سالگی در تیزرهای تبلیغاتی بازی می کرد، اما در 6 سالگی اولین فیلم سینمایی جدی خود را با نام نقطه کور ایفا کرد او بعد از آن در سریال گسل، بچه مهندس و فیلم سینمایی قصر شیرین نیز بازی کرد که برای بازی در قصر شیرین کاندیدای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر شد. در حقیقت حضور تدین در این سریال باعث بهتر دیده شدن و کاندیدا شدن وی در جشنواره فیلم فجر بود و بعد از آن تندیس ویژه بخش بازیگران گروه خردسال را در پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم دریافت کرد.

 

** تغییر نویسنده‌ها از فصل یک تا سه

فصل ابتدایی این سریال توسط سجاد ابوالحسنی به نگارش درآمد و در ادامه تولید در فصل های دو و سه، حسن وارسته به عنوان سرپرست نویسندگان این سریال فعالیت خود را به همراه امیر شاداب آغاز کرد. وارسته پیش از این در چند فصل از سریال «پایتخت» نویسندگی را به عهده داشت.

** پسری که موفق به دیدار با مادرش نشد

اما فصل دو این سریال در پاییز سال ۹۷ پخش شد. از فصل ابتدایی جواد به دنبال هویت و پدر و مادرش می گشت و هر بار به بن بستی می رسید. اما همین به موضوعی پر چالش در «بچه مهندس» تبدیل شد تا بالاخره و در فصل دو جواد از طریق یک رابط توانست مادرش را پیدا کند اما زمانی که قرار بود با مادرش مواجه شود طی اتفاقی مادرش را از دست داد.

** کرونا پایان بندی «بچه مهندس» را تغییر داد

گروه تولید سریال «بچه مهندس» در روزهای پایانی اسفند ماه مشغول تصویربرداری ماه های آخر کار بودند که با شیوع موج کرونا در سراسر کشور، وارسته قصه را کوتاه تر کرد و حتی سرنوشت یکی از دوستان و هم کلاسی های جواد نیز از قصه حذف شد اما به کلیت سریال آسیبی نرسید.

** جواد جوادی نخبه برتر علمی می‌شود

اما در فصل سه که اتفاقی برای ماه رمضان انتخاب شد، شاهد جواد در سنین جوانی هستیم. او با قبولی در دانشگاه و رشته مهندسی وارد فصل جدیدی از زندگی خود می شود و با فاصله زمانی کوتاهی تبدیل به یک پسر نخبه علمی می شود.

 

** قصه‌هایی به روایت فلش بک‌ها

در برخی از سکانس های فصل سوم این سریال با استفاده از فلش بک بخش هایی از قصه در گذشته را مرتبط با سرنوشت شخصیت جواد است را شاهد خواهید بود. این بخش ها بیشتر به سکانس هایی از فصل دو این سریال برمی گردد. 

 

** «ثریا قاسمی» در نقش «بی بی گوهر»

جواد از کودکی بدون مادر و سرپرست بزرگ شد اما چند سالی یکی از مربیان پرورشگاه به نام صدیقه نقش مادری را برای او ایفا کرد. پس از سالها وقتی می خواهد مدرک دانشگاهی اش را دریافت کند نیاز به حامی مالی دارد و از طریقی با بی بی گوهر که «ثریا قاسمی» نقش آن را بازی می کند آشنا می شود. بی بی گوهر در خانه باغی که متعلق به خاندان وصال است، رتق و فتق امور خانه را بر عهده دارد.

جواد این را در می یابد که بی بی گوهر پر است از تجربه های ناب زندگی. جواد بی بی را مثل مادربزرگ خود دوست دارد و در شرایط سخت زندگی نیز با او که سرد و گرم روزگار را چشیده مشورت می کند.

 ** قائمیان بازیگر جدید سریال

یکی از بازیگرانی که در فصل سه به این سریال اضافه شد، فرهاد قائمیان است. او در اینجا نقش صادق توفیقی را ایفا می کند که رییس دپارتمان دانشکده هوا فضا دانشگاه امیر کبیر است. او اخلاق و رفتارهایی کاملا منظم و بر طبق اصول و قانون دارد و در ادامه قصه به واسطه مدرک تحصیلی جواد با او داستان هایی دارد.

** «کامران تفتی»؛ در نقش مامور امنیتی

کامران تفتی ایفاگر نقش مامور زبده امنیتی به نام خوشنام است ، او که سالهاست مشغول رسیدگی به  پرونده های فساد اقتصادی و جاسوسی صنعتی است ، طی ماجرایی پرونده جواد جوادی زیر دستش می آید. او حالا به اعمال و رفتار و پیشنه جواد جوادی حساس شده و می کوشد از طریق پرونده این جوان پی به راز و توطئه بزرگتری ببرد.

این سریال در هر فصل علاوه بر بازیگرانی ثابت، بازیگران جدیدی نیز به ترکیب خود اضافه کرده است. از میان این افراد می توان به برزو ارجمند، ساناز سعیدی، فرزین محدث، سلمان فرخنده و ... اشاره کرد. فرناز رهنما و کاوه سماک باشی در فصل سه «بچه مهندس» نقش های تینا و تینوش را بازی می کنند. تینا وصال یکی از صاحبین کارخانه ای است که جواد برای تامین بودجه مورد نیاز برای پایان نامه اش نزد وی می رود.
 

** بازیگران جدید در فصل سه

همچنین کاوه سماک باشی در نقش تینوش وصال همچون خواهرش تینا عهده دار بخشی از امور کارخانه پدرش شده ، با روش خواهر در چرخاندن کارخانه خیلی موافق نیست ، سعی دارد با روشی که خودش صلاح می داند ، کارخانه را به سود زایی برساند.

** صورت زخمی هم سر و کله اش پیدا می شود

با اینکه در دو فصل گذشته فردی به نام صورت زخمی با بازی کریم اکبری مبارکه یکی از نقش های فرعی را بازی می کرد، در فصل سه «بچه مهندس» نیز حضوری جدی تر دارد و این بار در تلاشی جدی است که دخترش مژگان را در آغوش بگیرد و به او بگوید که پدر واقعی اش است.

** وارسته: پروسه تحقیق و نگارش کمی طولانی شد/ غافلگیری‌هایی که برای ماه رمضان است

«حسن وارسته» نویسنده فصل دو و سه این سریال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره فصل سه این سریال رمضانی نیز گفت: فصل سه بچه مهندس ، روایتگر داستان جوانی جواد جوادی است ، او که حالا دانشجوی نخبه ای شده ، می کوشد موانع رسیدن به مژگان را از سر راهش برداشته و به اهداف بلندی که در سر دارد برسد.

وی ادامه داد: بخشی از نگارش فصل سه بر اساس تحقیق های علمی و پژوهشی گروه نویسندگان به دست آمد و به همین دلیل پروسه نگارش ما کمی طولانی شد. همچنین قصه فصل سه غافلگیری‌هایی دارد که مناسب ماه مبارک رمضان است.

 

به گزارش فارس، علی غفاری کارگردانی و سعید سعدی تهیه کنندگی این سریال را به عهده دارند. دو فصل قبل این سریال در سال گذشته از شبکه دو سیما پخش شد. فصل اول این سریال در رمضان ۹۷ و فصل دو نیز در دی ماه ۹۷ بروی آنتن رفت.

پرویز پورحسینی، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، بهناز جعفری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، سیاوش چراغی پور، فرزین محدث، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، حمید شریف زاده از بازیگرانی هستند که هم در فصل یک و هم در فصل دو حضور داشتند که در کنار آنها بازیگران دیگری هم به این کار پیوستند.

پیش از این سیما تیرانداز، علی اوسیوند، نسرین نکیسا، مهران نائل، صحرا اسداللهی، فرج الله گل‌سفیدی و سیامک اشعریون هم به این سریال اضافه شده بودند و مانی رحمانی نقش نوجوانی جواد و یوا تدین نقش کودکی جواد را بازی می‌کردند. همچنین فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری، روزبه حضاری از بازیگران جدید این فصل هستند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول