اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو حماس: روابط با عربستان سعودی در زمان شاهان قبلی بهتر بود

عضو دفتر سیاسی حماس ضمن تشریح جزئیات دیداری در گذشته با ولی‌عهد سعودی، درخواست برای آزادی بازداشتی‌های فلسطینی در ریاض را تکرار کرد و گفت، روابط حماس با عربستان در دوره شاهان قبلی محکم بود.

عضو حماس: روابط با عربستان سعودی در زمان شاهان قبلی بهتر بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد نزّال» عضو دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در گفت‌وگویی، جزئیات دیداری در گذشته میان سران این جنبش و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی را تشریح کرد.

نزال به شبکه مصری «الشرق» گفت: این دیدار در زمانی انجام شد که محمد بن سلمان هنوز جانشین ولی‌عهد (آوریل ۲۰۱۵ تا ژوئیه ۲۰۱۷) در عربستان سعودی بود و سران ارشد دفتر سیاسی حماس و در رأس آن «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی وقت در آن حضور داشتند.

 وی ادامه داد، این ملاقات باعث شد مقامات سعودی «ماهر صلاح» از اعضای حماس را به همراه چند نفر دیگر که چند ماه در عربستان در بازداشت بودند، آزاد کنند.

محمد نزال در ادامه از روابط خوب حماس با عربستان در زمان شاهان سابق این کشور مانند ملک فهد و ملک عبدالله سخن گفت و ادامه داد: حماس قبل از دوره ملک سلمان روابط محکمی با سعودی داشته و دیدارهایی با «ترکی الفیصل» رئیس پیشین دستگاه اطلاعات سعودی و رئیس فعلی «خالد الحمیدان» و دیگر مسؤولان داشته است.

وی سپس بار دیگر از عربستان سعودی درخواست کرد که با آزادی «محمد الخضری» نماینده پیشین حماس در عربستان و شصت فلسطینی و اردنی دیگر به این پرونده پایان دهد؛ کسانی که عربستان به آنها اتهام منسوب بودن به «نهاد تروریستی» و ارائه کمک مالی به آن زده‌اند.

وی گفت، این شصت نفر در حالی بازداشت شده‌اند که چندین دهه از اقامت آنها در عربستان می‌گذرد و ریاض باید در برخورد با حماس و تنگ کردن عرصه بر حامیان فلسطین تجدیدنظر کند.

خالد مشعل اخیرا اعلام کرد، حماس کشورها و شخصیت‌های مختلفی را برای میانجیگری نزد عربستان فرستاده تا بازداشتی‌‌ها را آزاد کند اما ریاض همه آنها را نادیده گرفته است.

خانواده‌های بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی در عربستان چهارشنبه (دیروز) با برگزاری نشستی مجازی، بار دیگر خواستار روشن شدن سرنوشت عزیزان خود و آزادی آنها شدند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول