اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فعالیت جهادی ۱۳۰۰ طلبه خواهر برای مقابله با کرونا/ از تولید ماسک تا تغسیل اموات

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با تشریح اقدامات ۱۳۰۰ طلبه خواهر برای مقابله با کرونا گفت: ۳۶ تن از طلاب حوزه علمیه خواهران تهران به امر تغسیل و تکفین اموات کرونایی مشغول هستند.

فعالیت جهادی ۱۳۰۰ طلبه خواهر برای مقابله با کرونا/ از تولید ماسک تا تغسیل اموات

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به تشریح جزئیات فعالیت‌های جهادی حوزه علمیه خواهران استان تهران و بانوان طلبه جهادگر در مقاله با ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: طبق آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) تمام مومنان به حضور در عرصه خدمت‌رسانی و انجام اعمال نیک توصیه شده‌اند.

 

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم، مسلمانان را به تقوا و تعاون با یکدیگر دعوت می‌کند که یکی از مصادیق آن، نیکوکاری در شرایط کنونی جامعه است.

کبیریان شیوع ویروس کرونا را آزمایش الهی برای بندگان دانست و گفت: قدرت نمایی ویروس منحوس کرونا به نوعی ضعف بشر را به رخ کشید تا بشر به مبدا قادر حکیم یعنی خداوند متعال توجه بیشتری داشته باشد.

تغسیل اموات کرونایی توسط ۳۶ طلبه خواهر

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه از همان روزهای نخست شیوع این ویروس، حدود ۳۸۰ طلبه به فعالیت ستادی و مدیریت خدمت رسانی مشغول شدند، گفت: ۳۶ تن از طلاب و مبلغات جهادی حوزه علمیه خواهران تهران به صورت دائمی در شیفت‌های مختلف در آرامستان‌ها و بهشت زهرا به امر تغسیل و تکفین اموات کرونایی مشغول شدند و تا به امروز ادامه دارد.

وی به فعالیت جهادی بانوان طلبه در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: قریب به ۵۵ تن از اساتید، طلاب و مبلغات استان تهران در کنار کادر فعال و با اخلاص درمانی به‌منظور روحیه بخشی به بیماران و احصای نیاز کادر درمانی در بیمارستان حاضر و فعالیت دارند.

کبیریان به تولید محتوای اخلاقی، علمی، بهداشتی و امیدبخش توسط طلاب جهادگر اشاره کرد و ادامه داد: قریب به ۱۰۰ تن از طلاب خواهر در تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

تولید ۱۰۰ هزار ماسک توسط طلاب خواهر​

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به اینکه مستندسازی چندرسانه‌ای فعالیت جهادی طلاب و اساتید و انتشار آن در فضای مجازی از اقداماتی است که در حال انجام است، گفت: فعالیت بانوان طلبه در تهیه و دوخت ماسک، گان، دستکش و شیلد بسیار چشمگیر است. در این ایام بسیاری از مدارس علمیه خواهران به کارگاه دوخت ماسک و گان تبدیل‌شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار ماسک، گان و … توسط خواهران طلبه تولید و بین نیازمندان و کادر درمانی توزیع‌شده است.

توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر طلاب خواهر در تهیه و بسته‌بندی کمک‌های معیشتی و لوازم بهداشتی، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی و بهداشتی توسط ۶۰۰ تن از طلاب حوزه علمیه خواهران تهران تهیه و بین نیازمندان توزیع‌شده است و همچنان مدارس در حال انجام رزمایش کمک مومنان هستند.

کبیریان به بخش دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران تهران در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: حضور ۶۰ مشاوره حضوری و غیرحضوری در راستای کاهش آسیب‌ها و پیامدهای کرونا ازجمله رفع اضطراب هم‌وطنان از دیگر اقدامات جهادی حوزه علمیه خواهران تهران در ایام کرونایی به شمار می‌رود.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران بابیان اینکه طلاب خواهر در طرح غربالگری، مشارکت خوبی با وزارت بهداشت داشتند، عنوان کرد: از دیگر اقدامات مستندسازی خاطرات یکی از جهادگران سلامت بود که توسط طلاب جمع‌آوری و به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی ترجمه و هم اکنون آماده انتشار در فضای بین‌المللی است.

فعالیت جهادی ۱۳۰۰ طلبه خواهر برای مقابله با کرونا

وی به توزیع ۵۰ هزار بسته تبرکی رضوی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: هزار و ۳۰۰ طلبه خواهر در استان تهران برای مقابله با کرونا به انجام فعالیت‌های جهادی مشغول هستند و این فعالیت‌ها تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول