اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کفایت عملی مدیران در ارزیابی عملکرد مورد توجه باشد

استاندار زنجان گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی ضمن اجرای دستورالعمل‌های صادره باید دستگاهی که از نظر عملی دارای کفایت لازم است به عنوان دستگاه برتر انتخاب شود.

کفایت عملی مدیران در ارزیابی عملکرد مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، فتح اله حقیقی، در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان زنجان اظهار داشت: مدیران تمام دستگاه‌ها ظرف یک ماه آینده باید دو نفر از نیروهای جوان کمتر از ۳۸ سال، پرانرژی و باانگیزه دستگاه خود که هم علم و هم کفایت عملی لازم دارند را معرفی کرده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز این افراد را تحت آموزش مدیریت نوین و کاربردی قرار دهد.

وی، نظام آراستگی را مُنشعب از مدیریت کیفیتِ مدل خارجی دانست و خاطرنشان کرد: نظام آراستگی یعنی امکانات و تجهیزات در جای خود قرار گرفته و به صورت بهینه استفاده شود که این موضوع باید مورد توجه جدی دستگاه‌ها باشد.
مقام عالی استان با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندی، زمانی تحقق می‌یابد که مردم به حقوق خود و همچنین به حقوق دیگران آشنا باشند، ادامه داد: برای عملیاتی کردن صیانت از حقوق مردم، مدیران باید ارتباط تعریف شده و دارای خروجی با مردم داشته و همچنین با رسانه‌ها در ارتباط و پاسخگو باشند.
استاندار زنجان افزود: با اجرای مدل صیانت از حقوق شهروندی، فساد و موازی‌کاری از بین می‌رود.
حقیقی ارتباط سازمان‌های مردم‌نهاد با مدیران را یکی از اصول شفافیت و پاسخگویی برشمرد و گفت: مجمع مشورتی جوانان استان نیز باید در مدیریت‌ها دخیل شده و مدیران از مشورت آن‌ها استفاده کنند.
مدیرعالی اجرایی استان زنجان گفت: پیشنهاد می‌کنم اندیشکده توسعه استان با حضور جوانان نخبه و تحت نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شده و مدیران در این اندیشکده حاضر شوند.
وی ادامه داد: نتیجه راه‌اندازی اندیشکده توسعه استان، پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف خواهد بود که باید به صورت دوره‌ای گزارش داده شود و همچنین اهم توفیقات و مشکلات موجود نیز برای پیگیری و حل آن‌ها در سطح استان و ملی، احصا شود.
پیشنهاد دیگر استاندار زنجان این بود که سیستمی تعریف شود تا از طریق آن بتوان مدیران موفق از نظر رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، عموم مردم، احزاب و سایر اقشار موثر، استخراج و اسامی آن‌ها در دهه فجر اعلام و قدردانی شود.
نماینده عالی دولت در استان، منابع انسانی را بزرگترین سرمایه یک دستگاه، مدیر و نظام خواند و تصریح داشت: منابع انسانی خوب و هماهنگ می‌تواند تغییرات فوق‌العاده‌ای در سیستم ایجاد کند اما با منابع انسانی ناهماهنگ نه تنها تغییراتی ایجاد نمی‌شود بلکه سیستم با بیکاری پنهان مواجه خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال نمود عینی برنامه‌ها و طرح‌ها هستیم، اظهار داشت: برنامه‌ای که طراحی می‌شود در صورتی که مردم در عمل آن را حس کنند، خدمت، رعایت حقوق شهروندی، تکریم مردم و تکریم قانون است.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: همراهی و خدمات سپاهیان عزیز همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی، موثر و کلیدی بوده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول