اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۲ هزار کیلوگرم استخوان فاسد در ورامین معدوم شد

مسوول بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان ورامین از معدوم سازی بیش از ۲ تن استخوان فاسد در ورامین خبر داد.

۲ هزار کیلوگرم استخوان فاسد در ورامین معدوم شد

محمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از ورامین در خصوص معدوم سازی کارگاه تولید استخوان‌های فاسد در ورامین، اظهار داشت: طی گزارش‌های مردمی خبر کارگاه پودر استخوان غیرمجاز در یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای ورامین به شبکه دامپزشکی ورامین اعلام شد و کارشناسان شبکه دامپزشکی جهت بررسی صحت موضوع به روستای اقبالیه این شهرستان رفتند.

وی گفت: در بازرسی‌های انجام‌شده مشخص شد که تعدادی افراد متخلف استخوان‌های دام‌های سبک و سنگین را از سطح شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران جمع‌آوری کرده و به این کارگاه جهت تبدیل پودر استخوان می‌آورند تا بعد از پودر شدن خوراک دام و طیور شود.

مسوول بهداشتی شبکه دامپزشکی ورامین افزود: این کارگاه جهت پاک‌سازی استخوان‌ها باید استخوان‌ها را در دیگ‌های مخصوص بپزند تا گوشت و مواد اضافی استخوان‌ها از یکدیگر جدا شود که صاحبان کارگاه تولید پودر استخوان به جای پختن در دیگ‌های مخصوص اقدام به سوزاندن استخوان‌ها می‌کردند تا مواد اضافی استخوان‌ها از بین برود که کاملاً غیراستاندارد است.

سعیدی اظهار کرد: اقدام صاحبان کارگاه کاملاً غیربهداشتی و غیرقانونی بوده چراکه بعد از پودر شدن استخوان‌ها مصرف طیور و دام می‌شود. 

مسوول بهداشتی شبکه دامپزشکی ورامین در پایان با بیان اینکه پرونده این دو نفر متخلف جهت سیر مراحل قضایی به دستگاه قضا تحویل داده شد، گفت: فعالیت این کارگاه تولیدی پودر استخوان غیراستاندارد بود و محصولات تولید شده مقصد معین نداشت و به دامداری‌های منطقه و خارج از استان ارسال می‌شد که کاملاً غیربهداشتی است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول