اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستانی‌ها حدود 160 میلیون متر مکعب فاضلاب و 320 هزار تن زباله تولید می‌کنند

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: حدود یک‌میلیون و 800 هزار نفر جمعیت استان سالانه حدود 160 میلیون متر مکعب فاضلاب و 320 هزار تن زباله تولید می‌کنند.

گلستانی‌ها حدود 160 میلیون متر مکعب فاضلاب  و 320 هزار تن زباله تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، سید محسن حسینی در دیدار با فرماندار کردکوی با اشاره به دوم اردیبهشت روز «زمین پاک» اظهار کرد: پایش کیفیت منابع آب از محوری‌ترین دغدغه های شرکت آب منطقه‌ای گلستان است و حساسیت مردم و مسوولان به مساله کیفیت آب ضروری است. 

افزود: اساس پاک بودن زمین، پاک بودن آب است و هر چند طبق قانون مباحث مربوط به کیفیت منابع آب به محیط زیست سپرده شده است و ما عملیات خاصی انجام نمی‌دهیم، اما ضوابطی داریم که در راستای حفظ کیفیت منابع آب باید رعایت شود.

* وجود دام سنگین و سبک، 1/6 میلیون دام سبک و 8 میلیون مرغ و ماکیان از منابع بالقوه آلوده‌کننده منابع آبی استان هستند
 سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: همه هدف ما این است چه به لحاظ کمیت و چه کیفیت و چه به لحاظ مباحث سیلاب، مردم آسوده خاطر باشند.
حسینی بیان کرد: منابع آلوده‌کننده بالقوه زیادی در استان وجود دارد که در صورت عدم مدیریت بر آنها منابع آب در معرض آلودگی قرار می‌گیرند، حدود یک‌میلیون و 800 هزار نفر جمعیت استان سالانه  حدود 160 میلیون متر مکعب فاضلاب  و 320 هزار تن زباله تولید می‌کنند.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: 400 هزار راس دام سنگین و یک‌میلیون و 600 هزار راس دام سبک و 8 میلیون قطعه ظرفیت پرورش مرغ و ماکیان در استان از منابع بالقوه آلوده‌کننده منابع آبی استان هستند.

* تقریبا همه 35 میلیون مترمکعبی آب مصرفی صنایع گلستان به فاضلاب تبدیل می‌شود
 وی بیان کرد: صنایع استان سالیانه  35 میلیون متر مکعب آب مصرف می‌کنند که تقریبا همه این آب به فاضلاب تبدیل می‌شود، در بخش کشاورزی و پرورش ماهی استان نیز سالیانه 200 هزار تن کود و 2 هزار تن سموم مصرف می‌شود که بخش زیادی از آن وارد منابع آبی استان می‌شود.  
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان تصریح کرد: تقاضای ما این است که  هم مردم و هم مسوولان استان نسبت به مساله حفاظت کیفی از آب حساس شوند، چرا که این امر نسبت مستقیم با سلامتی مردم دارد.
فرماندار شهرستان کردکوی نیز در این دیدار گفت: در شهرستان کردکوی رودخانه‌های فصلی زیادی وجود دارد که نیازمند ساماندهی بیشتری است ولی طی سال گذشته و امسال اقدامات خوبی در خصوص ساماندهی رودخانه‌ها، کنترل سیلاب و منابع آب در شهرستان صورت گرفته است که جای تشکر دارد.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول