اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کمک 2 میلیاردی بنیاد مستضعفان به صیادان بوشهری

استاندار بوشهر از کمک 20 میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان به ملوانان بوشهری خبر داد.

کمک 2 میلیاردی بنیاد مستضعفان به صیادان بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز رزمایش کمک‌های مؤمنانه در استان بوشهر و با قدردانی از اصحاب رسانه در همکاری مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: در جریان ویروس کرونا بخش زیادی از جامعه در حوزه درآمدی و معیشتی دچار آسیب شد که برای جبران این آسیب‌ها نیاز به کمک و حمایت دولت و مشارکت‌های مردم به‌ویژه افراد خیر است.

استاندار بوشهر بابیان اینکه دولت بر اساس برنامه‌های تدوینی بین 200 هزارتا 600 هزار تومان به افراد آسیب‌دیده معیشتی کمک می‌کند، افزود: دولت به خانواده‌های شناسایی‌شده آسیب‌دیده اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بین 200 هزارتا 600 هزار تومان کمک نقدی می‌کند.

وی بابیان اینکه همان‌گونه که مقام معظم فرمودند دولت به‌تنهایی نمی‌تواند این‌همه خسارت را جبران کند گفت: بر اساس تجربه دفاع مقدس، مردم به اشکال مختلف در دوران دفاع مقدس همکاری و مشارکت و حضور پیدا می‌کردند و در عرصه ویروس کرونا که بیماری عالم‌گیر است نیاز بود که مردم و دولت در کنار همدیگر آلام خانواده‌های آسیب‌دیده را کاهش دهند.

گراوند با اشاره به آغاز رزمایش مواسات همدلی افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری، رسیدگی و کمک‌رسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا آغاز شد که این عمل یک فعالیت خداپسندانه‌ای برای یاری‌رسانی به افراد خسارت‌دیده است.

وی، بابیان اینکه کمیته امداد و بهزیستی و سازمان‌های حمایتی خدمات به افراد نیازمند را همواره موردتوجه قرار می‌دهند خاطرنشان کرد: بخشی از جامعه که نیازمند به کمک‌رسانی و حمایت هستند تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند که در این راستا با همکاری کمیته امداد استان بوشهر بانک اطلاعاتی این خانواده‌ها تهیه و تدوین‌شده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: بر اساس آمار جمع‌آوری‌شده، اکنون از سوی سپاه پاسداران، سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای گوناگون ازجمله بنیاد مستضعفان در قالب نقدی و غیر نقدی کمک‌هایی در اختیار مردم نیازمند قرار می‌گیرد.

گراوند بابیان اینکه امروز در راستای حرکت مؤمنانه سپاه پاسداران، کمیته امداد و نهادهای مختلف کمک‌رسانی به افراد نیازمند آغاز شد تصریح کرد: نخستین مرحله کمک‌ها به مردم نیازمند در آستانه ماه مبارک رمضان در حال انجام است که تا پایان ماه مبارک در سه مرحله به خانوارهای بی‌بضاعت کمک‌رسانی می‌شود.

وی، بابیان اینکه کمک‌رسانی به مردم نیازمند استان بوشهر در آستانه ماه مبارک رمضان، نیمه این ماه و عید سعید فطر انجام می‌شود گفت: امید می‌رود کمک‌های مردم متدین و خیر استان بوشهر ادامه داشته باشد تا بتوان با همکاری مردم، دستگاه‌های اجرایی واداری و نهادهای حمایتی آلام مردم آسیب‌دیده به‌ویژه افراد آسیب‌دیده از ویروس کاهش یابد.

استاندار بوشهر با اشاره به کمک بنیاد مستضعفان به ملوانان آسیب‌دیده اقتصادی و معیشتی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان به‌منظور حمایت از مشاغل و اقشار آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، ملوانان بوشهری را موردحمایت قرارداد و این نهاد 20 میلیارد ریال برای کمک‌رسانی به ملوانانی که در جریان ویروس کرونا آسیب مالی دیده‌اند، اختصاص داد.

گراوند بابیان اینکه بیش از 2 ماه به سبب بیماری کرونا آسیب‌های اقتصادی و معیشتی به ملوانان تجاری واردشده است افزود: 2 میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان بین 4 هزار خانوار استان بوشهر که در عرصه بنادر و لنج، زندگی و معیشت آنان تحت تأثیر بیماری و ویروس کرونا قرارگرفته‌اند توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول