اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کمیسیون امنیت و دفاع عراق: موفقیت ایران در پرتاب ماهواره، آمریکا و دشمنان را عصبانی کرد

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در واکنش به خبر پرتاب ماهواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت که موفقیت ایران در این مسئله دشمنان را خشمگین کرده است.

کمیسیون امنیت و دفاع عراق: موفقیت ایران در پرتاب ماهواره، آمریکا و دشمنان را عصبانی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (پنجشنبه)، به خبر پرتاب موفق ماهواره سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی واکنش نشان داد و گفت که این اقدام، آمریکا و دشمنان را خشمگین کرده است.

در همین ارتباط، رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در واکنش به پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا گفت که واشنگتن ایران را از نزدیک زیر نظر دارد (جزئیات بیشتر).

عضو کمیسیون امنیت و دفاع عراق در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» با اشاره به موفقیت ایران در پرتاب ماهواره گفت: «تهدیدات آمریکا غیر جدی و تنها تبلیغ رسانه‌ای بود».

بدر الزیادی در ادامه احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا را با توجه به شرایط بد اقتصادی و شیوع ویروس کرونا بعید دانست.

الزیادی ادامه داد که وظیفه عراق امروز حفاظت از حاکمیتش و عدم گرایش به هر طرفی است، این عضو کمیسیون امینت و دفاع عراق همچنین گفت که وظیفه عراق این است که به متجاوزان اجازه ندهد، از این کشور به عنوان نقطه آغاز حملات خود استفاده کنند و تأکید کرد که عراق به هیچ کس اجازه نخواهد داد برای حمله به کشوری دیگر از حریم هواییش استفاده کند.

بدر الزیادی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه عراق از از میان ایران و آمریکا به کدام محور خواهد پیوست گفت که اگر عراق مجبور شود روزی به یکی از دو محور آمریکا یا ایران بپیوندد، آن وقت، این مسئله به دولت واگذار می‌شود زیرا این دولت است که پس از بررسی موضوع و کسب موافقت پارلمان، تصمیم می‌گیرد که به کدام طرف بپیوندد.

در همین ارتباط، صبح روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت ماه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شد ماهواره «نور» را به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران با موفقیت به فضا پرتاب کند؛ این ماهواره با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول