اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: هیچ شواهدی در خصوص پنهانکاری چین درباره کرونا وجود ندارد

سخنگوی کرملین در واکنش به برخی ادعاهای مقامات غربی گفت که هیچ‌گونه شواهدی نیست که نشان دهد پکن در مراحل اولیه شیوع کرونا، برخی اطلاعات را در این خصوص را از دیگر کشورهای جهان مخفی کرده باشد.

روسیه: هیچ شواهدی در خصوص پنهانکاری چین درباره کرونا وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری خود تصریح کرد که مسکو هیچ شواهدی مبنی بر پنهانکاری چین در زمینه شیوع «کروناویروس» ندارد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، پسکوف در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا چین برخی اطلاعات را در مراحل اولیه شیوع کرونا مخفی کرده است، گفت: «ما هیچ‌گونه استدلال موجهی مشاهده نکرده‌ایم که چنین اظهاراتی را اثبات کند».

اظهارات این دیپلمات روس در حالی مطرح شده است که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا اخیراً با متهم‌ کردن پکن به پنهانکاری مدعی شد: «حزب کمونیست چین، در زمینه شیوع کرونا شفاف عمل نکرده و آمریکا را گمراه کرده است».

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به ادعاهای مقام‌های آمریکایی گفت: «اگر آمریکا گمراه شده است و یا اطلاعات کافی در این زمینه دریافت نکرده، پس به چه دلیل در همان اوایل شیوع ویروس کووید-۱۹، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی ۹۸) در خصوص کرونا هشدار داد و به چه دلیل آمریکا در تاریخ ۲۵ ژانویه (پنجم بهمن ماه) تصریح کرد که کنسولگری خود را در ووهان تعطیل می‌کند و کارکنان خود را خارج کرد».

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده تا روز گذشته (چهارشنبه)، دستکم دو میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۸۰ نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند و ۱۸۵ هزار و ۱۹۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و علیرغم آنکه اواخر دسامبر ۲۰۱۹، شهر «ووهان» چین بعنوان مرکز شیوع کرونا اعلام شد اما مقام‌های پکن با اعمال اقدامات کنترل‌کننده، موفق شد با مجموع ۸۲ هزار و ۷۹۸ مورد ابتلا و چهار هزار و ۶۳۲ مورد فوتی، این ویروس را تحت کنترل درآورد.

ایالات متحده آمریکا هم‌اکنون با ۸۴۹ هزار و ۹۲ مورد ابتلا و ۴۷ هزار و ۶۸۱ مورد فوتی، بیشترین آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول