اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آغاز توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش مواسات سپاه عاشورا

توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی تامین شده توسط بسیجیان و خیران استان آذربایجان شرقی، در قالب مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه آغاز شد.

آغاز توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش مواسات سپاه عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی تامین شده توسط بسیجیان و خیران استان آذربایجان شرقی، عصر امروز در قالب مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه آغاز شد.

در این حرکت بزرگ جهادی که بصورت همزمان در تبریز و تمام شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی پیش می رود؛ خانوارهای آسیب دیده از کرونا شناسایی و در آستانه ماه مبارک رمضان بسته معیشتی دریافت می کنند.

مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه از نیمه ماه مبارک رمضان

سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا در آیین آغازین مرحله نخست این رزمایش در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تبریز گفت: مردم ولایتمدار آذربایجان شرقی در لبیک به توصیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان، رزمایشی از همدلی و مواسات را شکل داده و سپاه عاشورا با تکیه بر شبکه منسجم و مردمی بسیج، کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین، اصناف و بازاریان را تجمیع و ۴۰هزار بسته معیشتی را برای مرحله نخست این رزمایش فراهم کرده است.

وی با تاکید بر شناسایی معسرین و آسیب دیدگان از کرونا شامل افراد بیکار شده، صاحبان کسب و کارهای تعطیل شده و اقشار مستضعف جامعه در پهنه محلات و روستاها توسط بسیج گفت: بانک اطلاعاتی فراهم شده، زمینه را برای رساندن بسته های حمایتی به دست جامعه هدف با کمترین ضریب خطا را فراهم کرده است.

سردار خرم خاطرنشان کرد: مرحله دوم این رزمایش نیز نیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع) اجرا خواهد شد.

تاکید بر حفظ کرامت انسانی 

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم،نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در آیین آغاز توزیع ۴۰هزار بسته معیشتی مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه گفت: رهبر معظم انقلاب با تشریح مفهوم مواسات، گفتمانی پیشرو  در فعالیت های خیریه و نوع دوستانه و موجی از حرکت های جهادی را در شرایطی کلید زدند که کرونا بحران معیشتی و اقتصادی برای بخشی از جامعه را بوجود اورده است و سپاه و بسیج استان نشان دادند بازوی توانمند انقلاب و مورد اعتماد و خادم مردم عزیزمان هستند.

وی با اشاره به سبقه روشن مردم ولایتمدار تبریز و آذربایجان شرقی در گرفتن دست مستمندان آبرومند، بر حفظ شان دریافت کنندگان این بسته ها تاکید کرد.

امام جمعه تبریز اظهار امیدواری کرد که با ساماندهی حرکت های جهادی، آسیب دیدگان از کرونا، تنگناهای معیشتی را پشت سر بگذارند.

وی  با تقدیر از اصناف و خیرین استان خواستار تداوم همدلی و مواسات بعنوان وظیفه انسانی، دینی و انقلابی شد.

گزارش فارس حاکی است توزیع بسته های معیشتی رزمایش کمک مومنانه و جمع آوری کمکهای نقدی و غیرنقدی با محوریت بسیج سازندگی و پایگاه های تمام محلات استان انجام می گیرد.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول