اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور آمریکایی: ایران امروز در خاورمیانه قدرتمندتر و آمریکا ضعیف‌تر شده است

سناتور آمریکایی با اشاره به اقدام اخیر ایران در پرتاب نخستین ماهواره نظامی خود به فضا گفت از هر طریق، ایران امروز در خاورمیانه قدرتمندتر و آمریکا ضعیف‌تر شده است.

سناتور آمریکایی: ایران امروز در خاورمیانه قدرتمندتر و آمریکا ضعیف‌تر شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریس مورفی» سناتور کنگره آمریکا گفت اقدام ایران در پرتاب نخستین ماهواره‌ نظامی خود دلیل بیشتری بر این موضوع است که سیاست دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران تنها به تقویت این کشور منجر شده و باعث شده تا ایران تهاجمی‌تر عمل کند.

این سناتور دموکرات ایالت «کانکتیکت» در رشته پیام‌های توئیتری نوشت: «تقریبا از هر طریق و در مقایسه با ۴ سال گذشته، ایران امروز در خاورمیانه قدرتمندتر و آمریکا ضعیفتر است.»

وی ادامه داد: «نخست، زمانی که ترامپ قدرت را در دست گرفت ایران نیروهای آمریکایی را در عراق هدف قرار نمی‌داد. اوباما (رئیس جمهور سابق آمریکا) ایران را متقاعد کرده بود تا نیروهای نیابتی خود را به همراه ما و در جنگ علیه داعش بفرستد.»

مورفی در این پیام‌های توئیتری مدعی شد: «هم اکنون، ایران و نیروهای نیابتی‌اش به طور منظم در حال هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی هستند . و اگر چه ترامپ به ما گفت که کشتن (ترور سردار سپهید شهید) سلیمانی باعث بازدارندگی ایران می‌شود اما از زمان ضربه به سلیمانی حملات به نیروهای آمریکا افزایش و نه کاهش یافته است.»

این سناتور ایالت کانکتیکت اضافه کرد: «ترامپ توافق هسته‌ای را متلاشی کرد و به ما قول داد تا یک سیستم جدیدی از فشار بین‌المللی برای مجبور کردن ایران برای توافق جدید بهتری، ایجاد کند. آشکار این موضوع بدبختانه با شکست مواجه شد. هیچ کسی تحریم‌های جدیدی را تایید نکرد و ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر گرفت و هیچ توافق جدید بهتری هم بوجود نیامد.»

مورفی افزود: «ایران تقریبا در هر جایی که نیروهای نیابتی دارد قدرتمندتر است. خروج ترامپ از سوریه باعث قدرتمند شدن اسد شد. ایران و حوثی‌های یمن بیش از هر زمان دیگری نزدیکتر شده‌اند. حزب‌الله کنترل لبنان را در دست گرفته است و تهران بیش از گذشته در بغداد نفوذ دارد.»

وی در پایان این رشته توئیت‌های خود نوشت: «سیاست ترامپ در خروج سیاسی، تحریم‌های اقتصادی یکجانبه و تشدید نظامی غیر راهبردی کورکورانه هیچ دستاوردی جز بازی کردن در زمین ایران نداشته است. آنها قدرتمندتر شده و ما ضعیفتر شده‌ایم و پرتاب این ماهواره تایید بیشتری بر این موضوع است.»

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول