اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

درهم شکستگی آمریکا و تجربه موفق ایران در پرتاب ماهواره

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در شرایط فراگیری ویروس کرونا کشور مغروری چون آمریکا به وضوح درهم شکسته است، گفت: آن‌ها در اوج ضعف و ما به فضل الهی در چنین شرایطی دستاورد بزرگی همچون پرتاب ماهواره را تجربه می‌کنیم.

درهم شکستگی آمریکا و تجربه موفق ایران در پرتاب ماهواره

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در پیام جمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه تولی و تبری است، امروز باید راه علوی در جامعه زنده باشد و راه شیاطین مورد بغض ما باشد.

امام جمعه شهرکرد آمریکا را در رأس شیاطین دانست و افزود: خباثت‌های آمریکا در طول تاریخ بر همگان آشکار شده که یکی از بهترین نمونه‌های آن واقعه طبس است.

وی ادامه داد: خداوند در آن روز مکر شیطان‌صفتان را به خودشان برگرداند و ضعف آنان را نمایان کرد.

نکونام با بیان اینکه در شرایط فراگیری ویروس کرونا کشور مغروری چون آمریکا به وضوح درهم شکسته است، اظهار داشت: آن‌ها در اوج ضعف و ما به فضل الهی در چنین شرایطی دستاورد بزرگی همچون پرتاب ماهواره را تجربه می‌کنیم.

مساجد فعال باشند/ مسجد مرکز ارائه خدمات به مردم

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم فعال بودن مساجد خاطرنشان کرد: فعالیت مسجد منحصر به برگزاری نماز جماعت نیست، مسجد مرکز حل مشکلات مردم، ارائه خدمات و کانون فعالیت‌های اجتماعی است.

وی تأکید کرد: با رعایت تمام ضوابط بهداشتی مؤمنان، خیران و ائمه جماعات می‌توانند در مساجد حاضر شوند، پاسخگوی مسائل مردم باشند و مسجد را به عنوان محل خدمت فعال نگه‌دارند.

نکونام با بیان اینکه امسال شرایط متفاوت با تمام گذشته ماست، گفت: همواره مردم را به برگزاری جمعی شعائر اسلامی دعوت می‌کردیم و در حال حاضر به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هدایت می‌کنیم اما این به معنای تعطیلی شعائر اسلامی نیست.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سنت نیک افطاری دادن به روزه‌داران پیشنهاد کرد: با شکل‌گیری آشپزخانه‌هایی در مساجد و تهیه غذای گرم و توزیع آن در بین اهالی محل می‌توان این سنت پسندیده را حفظ کرد.

انتهای پیام/68023/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول