اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| راه اندازی پویش همدلی برای کمک به مهدکودک‌ها

مدیرکل بهزیستی مازندران از راه‌اندازی پویش همدلی خبر داد و گفت: 90 درصد مهدهای ما مهدهای اجاره‌ای و استیجاری بوده که بسیاری از مالکان مهدهای ما اجازه‌ها را بخشیدند و این اتفاق بسیار مهمی در این برهه از زمان که با کمک مردم پویشی به نام همدلی به‌راه افتاده است.

فارس من| راه اندازی پویش همدلی برای کمک به مهدکودک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عناوین «معضل تعطیلی مهدکودک‌ها و پرداخت نکردن اجاره و حقوق مربیان با شیوع کرونا» و «معضل پرداخت شهریه کودکان در مهدکودک‌ها در روزهای تعطیل کرونایی»خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند.

در توضیح این سوژه آمده است، با توجه به شرایط حاکم در جامعه که به دلیل ویروس کرونا اکثر دستگاه‌های اجرایی تعطیل است بعضی از مدیران مهدکودک‌ها با ارسال پیامی به والدین آنها را وادار به پرداخت شهریه می‌کنند.

همچنین با توجه به تعطیلی مهدکودک‌ها، مدیران اجاره مهدکودک‌ها و حقوقشان مربیان را از کجا دریافت کنند؟ آیا تدابیری اندیشیده‌اید؟ بسیاری از مربیای مهد با همین حقوق مهد، زندگی‌شان پیش می‌رود.واقعا باید چه‌کار کرد؟

فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان مازندران در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: در اسفند مهدکودک ها تعطیل شدند اما مربیان حقوق ماه اسفند دریافت کردند چرا که مهدها تا اسفند شهریه‌ها را دریافت می‌کردند، برای اردیبهشت‌ماه هم که هنوز تصمیم نگرفتند که مهدها تعطیل باشند یا نه.

وی افزود: در فروردین هم طبق تمام سنوات سال ۱۵ روز اول را تعطیل بودند و ما تابع قوانین و بخش نامه‌ها و مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران در ادامه بیان کرد: هم در استان و هم خارج از استان رایزنی‌هایی صورت گرفته که استاندار مازندران نیز حمایت کرده است که برای پرسنلی که بیمه برای آنها رد شد از طریق وزارت رفاه هماهنگی صورت گرفته تا پیگیری‌های لازم را انجام دهند و بیمه بیکاری به آنها تعلق گیرد.

گوهردهی با بیان اینکه برخی از این مهدها در حق پرسنل کم‌لطفی کردند پرسنل را بیمه نکردند، افزود: خود مهدکودک هم ضررهایی را متحمل شده برای این موضوع نیز مکاتبه‌ای با استانداری داشته ایم تا فرآیندی را ترسیم کنند تا از بانک های عامل که درخواست وام کردند اگر می‌شود پرداخت وامشان استمحال شود یا اگر بشود تسهیلات کم بهره‌ای برای آنها در نظر گرفته شود.

وی از راه‌اندازی پویش همدلی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد مهدهای ما مهدهای اجاره‌ای و استیجاری بوده که بسیاری از مالکان مهدهای ما اجازه‌ها را بخشیدند و این اتفاق بسیار مهمی در این برهه از زمان که با کمک مردم پویشی به نام همدلی براه افتاده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول