اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرانسه و آلمان؛ کرونا بر مواضع اروپا در قبال برگزیت تأثیری ندارد

وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه تأکید کردند بحران شیوع کرونا تأثیری در مواضع اروپا در مذاکرات برگزیت نخواهد داشت.

فرانسه و آلمان؛ کرونا بر مواضع اروپا در قبال برگزیت تأثیری ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه روز جمعه تأکید کردند، همه‌گیری جهانی ویروس کرونا تأثیری بر مواضع اروپا در مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نخواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان گفت: «فارغ از این‌که فکر کنم تمدید مذاکرات برگزیت و ضرب‌الأجل آن در آخر سال جاری [میلادی] خوب است یا نامربوط، بحران [این مذاکرات] را آسان‌تر نخواهد کرد».

از سوی دیگر رویترز نوشت، «امیلی دی مونچالین» معاون وزیر خارجه فرانسه در امور اروپایی گفت، بحران شیوع کرونا موجب تغییر اولویت‌های اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت نخواهد شد.

دی مونچالین هشدار داد، برگزیت بدون توافق می‌تواند در زمان وقوع بحران ویروس کرونا شوک مضاعفی باشد اما بریتانیا از این شوک آسیب بیشتری خواهد دید.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس زمستان سال گذشته توانست خروج کشورش از اتحادیه اروپا را در پارلمان به تصویب برساند. اکنون لندن و بروکسل یک سال را در حالت گذار خواهند ماند تا روابط سیاسی و تجاری پسابرگزیت را تنظیم کنند.

دولت انگلیس اعلام کرده است اگر مذاکرات پسابرگزیت (پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) با بروکسل تا ماه ژوئن (تابستان ۱۳۹۹) به نتیجه نرسد، از این گفت‌وگوها خارج خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول