اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

دوربین لحظه سرقت تابلوی میلیونی «ونگوگ» را ثبت کرد+فیلم

دوربین های امنیتی موزه هلند لحظه سرقت تابلوی 2 میلیون و 600 هزار پوندی تابلوی ونگوگ را ثبت کردند.

دوربین لحظه سرقت تابلوی میلیونی «ونگوگ» را ثبت کرد+فیلم

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی مِیل، فیلم دوربین های امنیتی لحظه ای را نشان می دهد که یک سارق آثار هنری برای سرقت تابلوی نقاشی «ونسان ونگوگ» در یک موزه در هلند با چکش شیشه ها را شکسته و اثر نقاشی میلیون پوندی را زیر بغل گرفته و می گریزد.

 

این سارق به وسیله یک چکش سنگین درهای شیشه ای موزه «سینگر لارن» را شکسته و پس از برداشتن تابلوی ونگوگ از محل می گریزد. این موزه در نزدیکی آمستردام پایتخت هلند واقع شده است.

جالب اینکه ونگوگ این نقاشی را در تاریخ ۳۰ مارس ۱۸۸۴ خلق کرد و خلق اثر و سرقت اثر هر دو در ۳۰ ماه مارس اتفاق افتاده است. 

 

 

 

 

سرقت در ساعات اولیه ۳۰ مارس(۱۱ فروردین) باعث خسارت به گالری شد که به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا مجبور به تعطیلی نمایشگاه شده بود. جالب اینکه ونگوگ این نقاشی را در تاریخ ۳۰ مارس ۱۸۸۴ خلق کرد و خلق اثر و سرقت اثر هر دو در ۳۰ ماه مارس اتفاق افتاده است. 

تلویزیون هلند به این دلیل حالا پس از گذشته ۲۴ روز از زمان سرقت این ویدیو را پخش کرده که به این امید بود که پلیس بتواند سارق را شناسایی کند.

 

این اثر را ونگوگ استاد هلندی که «باغ بهاری» نام دارد در بهار سال ۱۸۸۴ در شهر «نوئِنِن» خلق کرد.

 

پلیس اجازه پخش برخی از ویدیوها را برای حفظ تحقیقات خود نداده است.

 

 

 

تصاویر دوربین های امنیتی نشان می دهد سارق پس از شکستن درهای شیشه ای، از طریق بخش فروشگاه هدایا وارد موزه می شود. او برای وارد شدن به سالن موزه درب شیشه ای دوم را نیز می شکند.

 

پلیس اجازه پخش برخی از ویدیوها را برای حفظ تحقیقات خود نداده است. 

«اورت وان اوس» مدیرعامل موزه از امنیت «سینگر لارن» دفاع کرد که به گفته وی توسط یک شرکت بیمه تایید شده است.

وان اوس گفت: این سارق تعدادی درب و چندین لایه امنیتی را که توسط کارشناسان امنیتی تایید شده بودند، شکسته و وارد شده است.

 

امروز پلیس اعلام کرد که از زمان پخش این فیلم در تلویزیون هلند، تعدادی از مردم با ۵۶ نکته جدید در جهت شناسایی سارق پیش قدم شده اند.

«مارن واندر» سخنگوی پلیس، شب گذشته در این مورد گفت: به نظر می رسد که سارق و همدستانش به عمد این نقاشی ونگوگ را هدف قرار داده اند.

کارآگاهان می گویند معلوم نیست که این دزد همکار داشته و در جستجوی یک خودروی وَن سفید رنگ هستند که در فیلم در منطقه منتهی به موزه مشاهده می شود.

این تابلوی ۱۰-۲۲ اینچی رنگ روغن به صورت قرضی از موزه گرونینگرِ  شهر گرونینگن به امانت گرفته شده بود.

واندر همچنین از بازدید کنندگان خواست چنانچه روز قبل از تعطیل شدن موزه عکس یا ویدئویی که در این موزه گرفته اند به اشتراک بگذارند تا ببینند آیا کسی قصد سرقت داشته یا خیر.

 

این موزه به دلیل شیوع ویروس کرونا، در ۱۲ مارس به همراه موزه ونگوگ و ریکسموزیوم در آمستردام تعطیل شد.

تابلوی «گلدانی با پانزده آفتابگردان» که در سال ۱۹۸۷ تقریباً ۲۵ میلیون پوند به فروش رسید که امروزه معادل ۶۰ میلیون پوند است.

 

 

 

 

این نقاشی که در سال ۱۸۸۴ خلق شده، یک خانه باغ کشیش را در شهر نوئِنن نشان می دهد، که ونگوگ برای مدتی در آن ساکن بود.

 

در این تابلو یک فرد در یک باغ را نشان می دهد و یک کلیسا که در پس زمینه قرار دارد.

وَنگوگ بسیاری از کارهای شناخته‌ شده‌اش را در دو سال آخر زندگی‌اش تکمیل کرد. وی در یک دهه بیش از ۲۱۰۰ اثر هنری خلق کرد که شامل ۸۶۰ نقاشی رنگ روغن و بیش از ۱۳۰۰ نقاشی آبرنگ می‌شود.

 

 

 

رسانه های هلندی در زمان سرقت، ارزش این اثر را حدود ۲.۶ میلیون پوند تخمین زدند.

برخی از نقاشی های ون گوگ با قیمت هایی به مراتب بیشتر فروخته شده اند، از جمله تابلوی «گلدانی با پانزده آفتابگردان» که در سال ۱۹۸۷ تقریباً ۲۵ میلیون پوند به فروش رسید که امروزه معادل ۶۰ میلیون پوند است.

ونسان وَنگوگ زادهٔ ۳۰ مارس ۱۸۵۳ و درگذشتهٔ ۲۹ ژوئیهٔ ۱۸۹۰ نقاش پسادریافتگر هلندی بود که کار او تأثیر گسترده‌ای بر هنر سده ۲۰ میلادی گذاشت. کار او شامل تک‌چهره، پرتره، چشم‌انداز، طبیعت بی‌جان، سرو، کشتزار گندم و گل آفتابگردان است. او از کودکی به نقاشی علاقه داشت ولی تا اواخر دههٔ دوم زندگی‌اش نقاشی نکرد.  وَنگوگ بسیاری از کارهای شناخته‌ شده‌اش را در دو سال آخر زندگی‌اش تکمیل کرد. وی در یک دهه بیش از ۲۱۰۰ اثر هنری خلق کرد که شامل ۸۶۰ نقاشی رنگ روغن و بیش از ۱۳۰۰ نقاشی آبرنگ می‌شود.

 

ونگوگ در خانواده‌ای متوسط به بالا به دنیا آمد و جوانی خود را به عنوان فروشنده آثار هنری دیگران گذراند. او پس از تدریس در آیل‌ورث و رامس‌گِیت انگلستان به لاهه، لندن و پاریس مسافرت کرد. در جوانی عمیقاً مذهبی بود و آرزو داشت کشیش شود. از ۱۸۷۹ میلادی به عنوان مُبلغ مسیحی در میان کارگران زغال‌سنگ در بلژیک فعالیت کرد و در آنجا خلق طرح‌هایی از مردم محلی را آغاز کرد.

در سال ۱۸۸۵ میلادی «سیب‌زمینی‌خورها» را که نخستین کار مهم او شناخته می‌شود خلق کرد. در مارس ۱۸۸۶ به پاریس رفت و با سبک دریافتگری فرانسوی آشنا شد. بعدها به جنوب فرانسه نقل مکان کرد و تحت تأثیر نور آفتاب شدید آنجا قرار گرفت.

ونگوگ در زمان حیاتش در گمنامی به‌سر برد و در تمام طول عمر خود تنها تابلوی «تاکستان سرخ» را فروخت. اما اکنون به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان قرن نوزدهم در جهان شناخته می‌شود.

او شیفته نقاشی از مردم طبقهٔ کارگر مانند تابلوی «سیب‌زمینی‌خورها»، کافه‌های شبانه مانند «تراس کافه در شب»، مناظر طبیعی فرانسه، گل‌های آفتابگردان، شب پر، ستاره و پرتره بود. وی در اواخر عمر به شدت از بیماری روانی اختلال دوقطبی و فشار روحی رنج می‌برد.

در پایان می توانید ویدیوی لحظه ورود سارق، شکستن درها و سرقت تابلوی ونگوگ را مشاهده کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول